Poli




Az Iskolatanács május 10-i ülése

Emlékeztető

az Iskolatanács május 10-i üléséről

 

Jelen voltak:

Osztályok

Diákok

Szülők

ALBAtrOsz

Bimbó Csaba

Nárayné Őrszigethy Éva

RobInHood

Dimenzió

káró

MárkA

Bodor Adrienn

Maszk

Tóth Marcell

MIQN

Guru

Perenyei-Gerecs Blanka

Csák Zsolt

MáGia

Zserbó

Töpler Tamás

Rozgonyi Emese

DolcEVita

Königsberger Richárd

ZÓNA

Báthori Cserne

Várnai Tünde

SZ-es

Mohácsi Juli

Wéber György

JOKER

Iványi Tamás

Baloghné Pék Anita

VaGabond

Kratochwill Áron

CarpediM

L-ME

Varga László

NOVA

Tanerők

Diósi Alojzia, Gáti Emese, Fehér Márta, Hartmann Ibolya

Vendégek

Szarvas Szilvia, Surányi Anna

 

1. Az Iskolatanács szervezeti és működési szabályzata alapján évente meghallgatja és elfogadja az Iskolabíróság vezetőjének beszámolóját. Májusi találkozónk első napirendi pontja ez a beszámoló volt.

Surányi Anna elmondta, hogy a jelenlegi rendszer szerint négy tanárbíró, osztályonként minimum két diák- és szülőbíró alkotja az IB „testületét”. Újdonság, hogy létrejött egy Facebook-csoport a diákbíróknak, hogy ne mi kérjük fel őket, hanem ők jelentkezzenek egy-egy tárgyalásra (a panasz természetesen NEM kerül ki a nagyközönség elé).

A 2015/2016-os tanévben eddig kb. 50 tárgyalás volt, ezek között több visszahívás is volt. Az idei tárgyalások között 13 visszahívás volt, 3 másodfokú tárgyalás, így tehát kb. 30-35 diáknak volt iskolabírósági ügye ebben az évben – eddig.

A létszámot nehéz lenne az előző évekhez hasonlítani, tavaly 44 ügy volt, azelőtt 66, de ezek csak számok, hiszen a bíróság működése folyamatosan változik: pl. a testkultúra ügyek más eljárással működtek régen, mint most. Bár úgy tűnik, hogy ezek kezelése most sem rendezett – valószínűleg nincsenek rendesen könyvelve a hiányzások (vagy újabban a diákok nem lógnak tesiről).

Összesen 4 kizárás született idén (eddig), ebből két érettségiző, akik végül itt érettségizhetnek, de az utolsó hetekben nem járhattak be az iskolába.

Született egy olyan kizáró határozat is, mely csak év végén lép érvénybe, tekintettel az illető diák helyzetére (8. évfolyamos tanuló). Új elem a halasztó hatályú kizárás – ezzel a diák még egy utolsó utáni esélyt kap arra, hogy javítson a helyzetén.

Újdonság: idén több e-cigis ügy került a bíróság elé. Emiatt azt gondoljuk, hogy az iskolának foglalkoznia kell a témával, egyértelműsíteni a házirendben, hogy az e-cigi is cigarettának számít, mert a diákok számára az e-cigizés nem minősül cigizésnek.

Ha nem is gyakori, de előfordul, hogy diákok panaszolják be egymást. Ez azért lehet pozitív, mert ezek a diákok felvállalják, hogy fontos számukra a tanóra rendje, az együttműködés és a tanulás.

Ugyanakkor az is pozitív jelenség, hogy a diákok bejönnek egymás tárgyalására „megvédeni”, támogatni egymást.

Az iskola ebben a tanévben kapcsolódott be egy anti-bullying programba, amelynek kapcsán egy iskolabírósági ügyben is leültünk a Kék Vonal munkatársaival egy esetmegbeszélésre – ilyen módon bevonva az alapítványt az ügy kezelésébe.

Miket látunk problémának?

  • Az e-cigit,
  • a hiányzások, késések egyre nagyobb számát;
  • a végzősök ügyeit (túl késő);
  • addig adunk új esélyt, mire lehetetlen helyzetbe hozzuk magunkat, mert időben kellene erőteljesen fellépni, nem amikor már csak az érettségi van hátra, vagy már csak egy éve van hátra stb.

Az elhangzott kérdések felhívták a figyelmet arra, hogy érdemes lenne a pedagógiai eredményességről is visszacsatolást kérni, ami sokat segítene a határozatok pedagógiai változatosságában. Ugyanezt segíthetné a mentál csoport részvétele néhány tárgyaláson, tanácsadóként működhetnének a határozatok meghozásában. Többen elmondták, hogy nehéz eltalálni a szigorúság határát, sok a nagyon fiatal diák, akiknél a természetes érési folyamat, vagyis az idő is sokat segít. Ám az tagadhatatlan, hogy a sok magatartási problémával kapcsolatos ügy könnyen elhúzódik (újabb és újabb esélyt kap a diák a javulásra), és nincs mindig eredménye a határozatoknak.

Végül az IT ellenszavazat és tartózkodás nélkül 27 igen szavazattal elfogadta Surányi Anna beszámolóját.

Elhangzott, hogy az anti-bullying program keretében megalakult egy kortárs segítő csoport, akik most járnak felkészítésre, a következő tanévben pedig elkezdik a munkát. Szeretnék majd „kiképezni” a saját utódaikat a fiatalabb diákok körében, hogy ne szakadjon meg ez a lehetőség az ő végzésük után sem.

 

2. Hartmann Ibolya röviden ismertette a héten aktuális új témahetek keretrendszerét, és kérte a diák- és szülőképviselőket, hogy minél több véleményt, értékelést gyűjtsenek össze a következő találkozóra.

 

3. Ezután az iskola hivatalos névváltoztatásának okáról beszélt Diósi Alojzia, és kérte az IT véleményezési jogával való elfogadását. Az ok a szakképzés megszüntetése, amely a teljesen megváltozott feltételek miatt ellehetetlenült, az alapító okiratból is kikerült, így az iskola nevéből is ki kell venni a szakközépiskola megnevezést.

Az elhangzott érvek alapján az IT ellenszavazat és tartózkodás nélkül 27 igen szavazattal elfogadta a névváltoztatást.

 

4. Gáti Emese az aktuális sporteseményekről beszélt illetve kért támogatást:

Az utóbbi években egyre több diákunk vesz részt diákolimpiákon, ennek szélesítéséhez kéri, hogy a diákképviselők mérjék fel osztályaikban az igényeket, különösen tollaslabda, foci, úszás, atlétika ágakban, illetve más csapatsportokban is, ha van elég jelentkező.

Most május 20-22. között kerül sor az éves Nagy Durranás rendezvényre, amely – először – evezésre épül. A szülők segítségét kérjük autós kíséretben, illetve a visszatérés napján a főzésben. Aki segítene, kérjük, keresse Gáti Emesét.

Felmerült a felsőbb évfolyamokban bevezetett 5. testkultúraóra pontgyűjtéses rendszere, amely sok diáknál nehézkesen működik. Ennek segítésére négy sportszakkör is működik az iskolában, a kerékpározást és egyéb mozgásos tevékenységet is elszámolhatnák, de van, aki semmit nem csinál. Ezért a pontrendszer mérését szakaszolni fogják a jövőben, hogy ne a tanév végén egyszerre jelenjen meg az összes igazolatlan óra. Több diák is megjegyezte, hogy rendkívül zavaró a megtartott testkultúraórákon is a nem tesizők viselkedése, sokkal szigorúbban kellene kezelni az indok nélküli „felmentetteket”, a fegyelmi problémákat. Talán erre is érdemes lenne egy IB-eljárást, „sablont” kialakítani.

A diákképviselőket kérjük, mérjék fel az osztályaikban, hogy mely (sport) szakkörökre lenne a legnagyobb igény a jövőben.

 

5. Utolsó napirendi pontként Hartmann Ibolya összefoglalta négyéves munkájának tapasztalatait, és magánéleti okok miatt bejelentette, hogy lemond az Iskolatanács titkári funkciójáról. Reméli, hogy a júniusi találkozón már a régi és új IT-titkár egyaránt jelen lesz. Ezután Fehér Márta is bejelentette lemondását, bízva abban, hogy az ő utódja is közöttünk lesz júniusban.

 

A következő találkozó június 7-én lesz (kivételesen nem a hónap 2. keddjén), amikor diák levezetők lesznek Mohácsi Júlia, Iványi Tamás és Kratochwill Áron személyében.

 

2016. május 18.

Hartmann Ibolya, IT-titkár

 

 

 

Tájékoztatjuk, hogy a megfelelő működés érdekében a honlap sütiket használ. A sütik útján végzett adatkezelésről bővebben itt tájékozódhat: Adatkezelési Szabályzat

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás