Hazai pályázatok
Aktuális |
|
Vajdasági népművészet és szecesszió – tanulmányi kirándulás 2023-2024
|
|
Ahol a természet és a történelem találkozik – Erdélyi körút a folyók mentén – tanulmányi kirándulás 2023-2024
|
|
|
|
Nemzeti Tehetség Program |
Most élsz! (Környezettudatosság diákszemmel) – 2023-2024 A fenntartható jövő kialakításához hozzájáruló projektben diákjaink megalkotják saját energiatermelő készüléküket, és divatbemutatót tartanak újrahasznosított anyagok felhasználásával.
|
Archívum |
|
Nagy erdélyi körutazás – tanulmányi kirándulás 2020-2021 |
|
Ismerkedés Erdély aranykorával– tanulmányi kirándulás 2020-2021 |
|
Nemzeti Tehetség Program |
Ahol a POLI és a TERMÉSZET találkozik – 2022-2023 A program célja diákjaink természettudományos kompetenciáinak és környezettudatos szemléletének fejlesztése az ember és a környezet kapcsolatának vizsgálata során.
|
Miénk a jövő! – 2021-2022 A sajátos nevelési igényű diákjaink kortársaikkal közösen megtervezik és modellezik azt az élhető várost, amelyben jól éreznék magukat. A foglalkozásokon kívül szabadidős tevékenységek is szerepelnek a programban.
|
|
“Az őssejtig vagyok minden ős”– 2020-2021 Alkotásközpontú program régi emlékek (fotóalbumok, Bibliák, imakönyvek, családfák, családi iratok és levelek, naplók, kitüntetések, jelvények, kitűzők, ékszerek) felkutatásával és új műalkotásba emelésével, ezáltal új családtörténet megalkotásával. |
|
Még(is) mozog– 2019-2020 Ismerkedés a nagy távolság megtételét lehetővé tevő eszközökkel, anyagokkal és technológiával, környezeti hatásuk és a fenntartható fejlődés lehetőségeinek vizsgálata – önálló és csoportos kutatások az iskolai laboratóriumban és külső helyszíneken: 2 napos tanulmányút, interaktív foglalkozás, rövidfilmkészítés
|
|
Válj tudóssá! – Csinálj divatot! – 2019-2020 A Budapesti Politechnikum Alapítvány projektjében a Közgazdasági Politechnikum és a Tinódi Általános Iskola diákjai önálló kutatást végeznek, helyszíni látogatáson ismerik meg női tudósok életpályáját, és személyre szabott pályaorientációs tanácsadást kapnak.
|
|
2020 – 4 műfaj, 5 téma, 20 alkotás – 2019-2020 Alkotásközpontú program 4 művészeti ágban/műfajban: szépirodalom (novella-és versírás), színház, fotó, film/animáció, illetve (az irodalom határterületeként) képregény, végül a program zárásaként egy 3 napos alkotótábor. |
|
A szépség érték – 2018-2019 tehetségműhely zenével, színházzal, képzőművészettel, fotóval és irodalommal + múzeum- és színházlátogatás, 3 napos tábor |
|
Digitális és manuális kompetenciák – 2019-2020 A program kétféle típusú eszközfejlesztést tartalmaz diákjaink tanórán kívüli tehetséggondozásához, térbeli-vizuális, logikai-matematikai és manuális készségfejlesztéséhez: – az iskolai barkácsműhely felszereléséhez famegmunkáló gépek, eszközök, |
|
Hogyan legyünk sikeresek? – 2018-2019 társadalomtörténeti kutatás, prezentáció és videó-interjúk készítése sikeres emberekkel/korábbi diákjainkkal + 3 napos tábor |
|
alap-ANYAGAINK – 2018-2019 a természetes alapanyagok önálló és csoportos kutatása az iskolai laborban és külső helyszíneken + 2 egynapos tanulmányút, interaktív foglalkozás szülőkkel és rövidfilm készítése |
|
Bábszínház az egész világ – 2017-18
irodalmi önképzőkör közös színdarabírással + a bábművészet megismerése, bábkészítés, bábelőadás + 3 napos tábor |
|
Képes vagyok rá – 2017-18 a diákok kognitív képességeit és részképességeit fejlesztő foglalkozások + 3 napos tábor |
|
Az én Budapestem– 2017-18 helytörténeti szakkör SNI-s diákoknak és kortárs segítőknek a város kevésbé ismert pontjainak (III., VIII., IX., XXI. kerület) megismerésére és dokumentálására + fotókiállítás + 3 napos tábor |
|
Komplex tehetségfejlesztés digitális eszközökkel – 2017-18 3D nyomtató, LEGO Mindstorms Robotika készlet és videó eszközök beszerzése |
|
Programozás -túl a LEGO kockán – 2016/17 A tehetségműhely során elméleti és gyakorlati képzés a lego mindstorm education szoftverek használatáról, a programozás és az érzékelők különböző típusairól (ultrahangos, giro, szín és hang), 3 napos tábor |
|
Várostörténeti Séták – 2016/17 Budapest természetes és épített környezetének megismerése játékos feladatokkal + feldolgozó foglalkozás, 3 napos tábor Székesfehérvár, Gorsium és Majk nevezetességeinek felfedezésére |
|
Játsszuk el! – 2016/17 A játékos tanulás komplex fejlesztő hatására épülő tehetségműhely SNI diákok bevonásával: dráma- és improvizációs játékok, színházi drámapedagógiai foglalkozások |
|
Játszani is engedd! – 2015/16 A játékos tanulás komplex fejlesztő hatására épülő tehetségműhely SNI diákok bevonásával: társasjátékkör, városismereti kör, 3 napos táborban társasjátékok készítése |
|
Az alkotás öröme – 2015/16 Tehetségműhely keretében irodalmi művek olvasása, megbeszélése, elemzése, színházi és múzeumi élmények feldolgozása, írókkal való találkozás, saját művek létrehozása, alkotótábor, kiadvány |
|
fényKÉPezők – 2015/16 Tehetségműhely keretében elméleti és gyakorlati képzés a digitális fényképezőgép és a képfeldolgozó szoftverek használatáról, a fotózás különböző típusairól (tárgy-, sajtó-, portréfotók, utcai és stúdiófotózás), alkotótábor, kiállítás a kész művekből. |
|
Fény és élővilág – Erdei Iskola – 2015 Az élő rendszerek és az élettelen környezet kapcsolatának vizsgálata a kutatás-alapú tanulás módszereivel, a Fény Nemzetközi Éve alkalmából a fénynek a földi ökoszisztémákra gyakorolt hatásának kutatása |
|
Népi kulturális értékek és okostelefonos alkalmazások Palócföldön – 2014 Ismerkedés a helyi hagyományokkal, kulturális szokásokkal, az épített kulturális örökséggel, majd azok feldolgozása mobil (okostelefonos és tabletes) alkalmazással. |
|
Népi kulturális értékek és okostelefonos alkalmazások az Őrségben – 2014 Ismerkedés a helyi hagyományokkal, kulturális szokásokkal, az épített kulturális örökséggel, majd azok feldolgozása mobil (okostelefonos és tabletes) alkalmazással. |
|
21. századi falukutatás – múlt és jelen a Bakonyban – 2013 A magyar vidék életmód- és településtörténetének megismerése, feldolgozása |
|
Zánkaland – tűz és víz között – 2013 Természettudományos kirándulás: ismerkedés a Balaton-felvidék természeti és építészeti értékeivel, az élő és élettelen környezet vizsgálata. |
|
Budapest az élő város – természettudományos szemmel – 2013 Városi Iskola |
|
„ÁBEL A NAGYVÁROSBAN” – 2013 Budapesti városismereti tábor egy sepsiszentgyörgyi iskola diákjaival |
|
„Azért vagyunk a világon, hogy otthon legyünk benne” – 2013 Művészeti tábor Sepsiszentgyörgyön a helyi iskola diákjaival |
|
Vulkánok völgyében – Erdei Iskola – 2013 Az élő rendszerek és az élettelen környezet kapcsolatának vizsgálata a kutatás-alapú tanulás módszereivel |
|
Hő a hétköznapokban – 2012-2013 Természettudomány szakkör: a hő hatása az élő és élettelen környezetre |
|
Tudomány és technika a mindennapokban: Lég-kör – 2011-2012 Természettudomány szakkör: az éghajlat és az időjárás, a nap- és szélenergia, a légszennyezés és az élő környezetre gyakorolt hatásuk |
|
Környezet és Energia Operatív Program, ÚSZT |
Épületenergetikai fejlesztés megújuló energiaforrás hasznosítással kombinálva – 2014-2015 KEOP-5.5.0/B/12 |
Társadalmi Megújulás Operatív Program, ÚMFT, ÚSZT |
Egyedül nem megy – befogadó intézmények együttműködése – 2013-2014 |
A Politechnikum mint a közoktatás megújításának alternatívája, referenciája – 2012 |
|
Audiovizuális emlékgyűjtés – Keresd a szemtanúkat! – 2010-2011 TÁMOP – 3.2.9/B Diákjaink 6 tanár vezetésével 75 videó interjút készítettek hazánk történelmének hétköznapi szemtanúival |
|
Iskolai tehetséggondozás – Tegyünk együtt a tehetségért! – 2010-2011 TÁMOP- 3.4.3-08 Tanáraink tehetséggondozó továbbképzése, fejlesztő munkacsoport létrehozása, egyéni fejlesztési terv készítése, jó gyakorlatok megosztása pedagógiai műhely keretében, diák tutoriális rendszer kiépítése, iskolai versenyek és iskolák közti képesség-kibontakoztató programok, Tehetségnap |
|
MATEHETSZ | SZIN-tér Tehetségfejlesztő Mini Pilot projekt – 2015 A kutatás-alapú tanulásra építő projekt a különböző tudományok és a művészetek közötti kapcsolatokra épült. Résztvevők: SNI diákok, diákmentor, gyógypedagógus, természettudományt tanító kollégák. |
Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú nKft. |
Autizmus-specifikus nevelés és oktatás támogatása – 2018-2019 – kortárs segítők képzése és szülőcsoportos foglalkozások vezetése külső szakértő mentorok segítségével; – osztályfőnökök részvétele autizmus-specifikus továbbképzésen; – tantestületi érzékenyítés és egyéni konzultáció külső mentorral; – gyógypedagógusok hospitálása más intézményben és egyéni esetmegbeszélése külső mentorral |
Autizmus-specifikus nevelés és oktatás támogatása – 2018 – kortárs segítők képzése és szülőcsoportos foglalkozások vezetése külső szakértő mentorok segítségével; – osztályfőnök részvétele autizmus-specifikus továbbképzésen |
|
Egyedül nem megy! – 2016/2017 SNI diákok egyéni és csoportos mentorálása Mentálhigiénés szülőcsoport autista fiatalt nevelő szülőknek szakemberek bevonásával Akkreditált tantestületi képzés „Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel, sajátos nevelési igénnyel küzdő, és hátrányos helyzetű tanulókkal való foglalkozás módszertana” címmel Érzékenyítő foglalkozás a bejövő évfolyam diákjainak és szüleiknek az iskolai bántalmazás megelőzése témakörben Workshop: az iskolai bántalmazás megelőzése kortárs segítők és szakértők bevonásával Disszeminációs workshop integráló iskoláknak Kapcsolda – integrált, egyenlő esélyű hozzáférést nyújtó egész napos szabadidős program, a többségi diákok felkészítése |
|
Együtt könnyebb! – 2015/16 SNI diákok egyéni és csoportos mentorálása Mentálhigiénés szülőcsoport autista fiatalt nevelő szülőknek szakemberek bevonásával. Tanárok részvétele autizmus-specifikus továbbképzésen Érzékenyítő foglalkozás a bejövő évfolyam diákjainak és szüleiknek. Disszeminációs workshop integráló iskoláknak. Kapcsolda – integrált, egyenlő esélyű hozzáférést nyújtó egész napos szabadidős program, a többségi diákok felkészítése. |
|
Add a kezed! – 2014-2015 SNI diákok egyéni és csoportos mentorálása Szülőcsoportos foglalkozások Gyógypedagógiai és pszichológiai esetmegbeszélések tanároknak Disszeminációs workshop integráló iskoláknak Kapcsolda – integrált, egyenlő esélyű hozzáférést nyújtó egész napos szabadidős program, a többségi diákok felkészítése |
|
Krízisek közt táncolók – 2013-2014 Szülőklub foglalkozások. Párterápia, családkonzultáció, mediációs ülés, tanácsadás. Biblio-terápia – szakirodalom beszerzése, kölcsönzése. |
|
Autizmus-specifikus nevelés és oktatás támogatása – 2012-2013 Konzorciumi projektünkben tanárainkat, a diákokat és szülőket az Autizmus Alapítvány szakértője mentorálta, két kollégánk szakirányú továbbképzésen vett részt, és elkészült az iskola autizmus stratégiája |
|
Ferencvárosi Önkormányzat | Nagy Durranás – Biciklivel a Fertő tó körül – 2014 Egészségre nevelő, szabadidős, tömegsport jellegű közösségi programunk során a Fertő tavat kerülte meg 3 nap alatt 50 diákunk és 10 tanárunk. |