Poli




Az Iskolatanács 2012. március 27-i ülése

Emlékeztető

az Iskolatanács 2012. március 27-i üléséről

 

Jelen voltak:

 

Osztályok

Diákok

Szülők

DolcEVita

 –

 Fincza Erika

ZÓNA

 –

 –

JOKER

Füstös Viktor

Kerekes Mónika

CarpediM

 Tóth Krisztina

L-ME

NOVA

Ruzsa Rania

Ruzsa Ágota

Déjà vu

Takáts Márton

HaRibó

Szántó Katalin

MannA

Hahn Zsófia

Fibonacci

Renner Tímea

Philipp Tibor

Hoppá

ZOÉ

CLASS

Macudzinski Elza

NEON

Halmos Júlia

Poligon

Csendes Márk

ADSL

Színe-JáVa

Farkas Éva

TiBor

Tanerők

Diósi Alojzia, Hartmann Ibolya, Jakab Judit, Szász Kata

Vendég

Gáti Emese

Napirendi pontok:

1. Az Egészségnap állása – beszámoló

2. Az IT érdekképviseleti szerepe – kérdések

3. Referencia intézménnyé válásunk – ismertetés

4. Egyebek

 

1. Információk az Egészségnap szervezésének pillanatnyi állapotáról

Ibolya összefoglalta a március 29-i Egészségnap létrejöttének történetét. Nem hagyta szó nélkül, hogy a kezdeti lelkesedés alábbhagyott, és amikor valódi munkára, szervezésre került a sor, megfogyatkozott a közreműködők csapata. Mindenképpen köszönet illeti Holly Tündét, Kerekes Mónikát, Kocsis Anikót, Ruzsa Ágotát és Tóth Krisztinát, akik végig kitartottak a programsorozat létrejöttének megvalósításában. A délelőtti és a fakultatív mozgásos programok is összeálltak – hála Gáti Emese, Fincza Erika és a szakképzős PoliSokK osztály fáradhatatlan erőfeszítéseinek.

Mivel a maroknyi szervező csapat magára maradt, nem lesz folytatása ennek a hagyományteremtő céllal alakult programnak.

Végül Ibolya azzal a körkérdéssel zárta a napirendet, hogy az IT-képviselők továbbítják-e az üléseken elhangzó kéréseket, kérdéseket, programajánlókat. Fontos ugyanis, hogy minél több iskolapolgár értesüljön a felvetésekről.

 

3. Lulu összefoglalta „A Politechnikum mint a közoktatás megújításának alternatívája, referenciája” TÁMOP-3.1.7-11/1-2011-0011 pályázat részleteit.

2007-ben még a korábbi kormányzat kezdeményezte egy olyan nagy volumenű pályázat kiírását, amely Magyarországon régiók szerint szervezné az iskolák modernizációját, továbbképzését, együttműködését. Végül 2011-ben írták ki a Társadalmi Megújulás Operatív Program – Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése című pályázatot, melyet iskolánk elnyert. Már évek óta tartottak ennek a projektnek az előmunkálatai. Az előminősítés során a Politechnikum bizonyította, hogy megfelel a követelményeknek: sajátos pedagógiai programmal rendelkezik, kompetencia alapú oktatás jellemzi, a gazdasági kultúra mint műveltségtartalom része a kerettantervnek, és felsőfokú gyakorlóhellyé vált az iskola. Kilenc „Jó gyakorlattal” gazdagította a http://kosar.educatio.hu választékát, és a Közép-Magyarországi Régióban minősített iskola lett. További feladataink: októberig módszertani továbbképzésekben vesznek részt a tantestület tagjai elsősorban a differenciálás és a mentorképzés terén, valamint még idén be kell nyújtanunk engedélyeztetésre az új NAT alapján átdolgozandó szakmai-pedagógiai programunkat.

Az elnyert referencia-intézményi státusz – mely öt évre szól – feltételezi a folyamatos fejlesztőmunkát, a konstans innovációt. Ruzsa Ágota javasolta egy munkanélkülieknek szóló finn vállalkozói képzési modell tanulmányozását, esetlen átvételét.

 

2. Az utolsó napirendi pont az Iskolatanács érdekképviseleti szerepét vetette föl.

A hozzászólások azt bizonyították, hogy sokkal általánosabban kell megfogalmazni a kérdést.

Egy javaslat szerint a következő ülés témája az legyen: Hogyan működik az IT? Miért csak elvétve jelennek meg a diákok az üléseken? Mi az oka a passzivitásuknak?

A diák képviselők elmondták, hogy többször próbálkoztak beszámolókkal, kérdések felvetésével, de teljes érdektelenségbe ütköztek. Sokszor maguk is úgy látják, hogy az IT-n történtek nem közvetlenül érinti őket, nem látják értelmét a közbeszólásnak és a közvetítésnek sem.

A szülői képviselők közül néhányan ugyanezt állapították meg, az elküldött emlékeztetőkre az egyetlen – ritka – reagálás a köszönet. Néhány szülőt zavar, hogy nem tudja kikérni a többiek véleményét egy-egy döntés előtt. Minthogy az IT közvetlen választott testület, tagjai ennek a felelősségében maguk döntenek a felmerülő kérdésekben.

Felvetődött az érdekképviselet konkrét megfogalmazásának lehetősége az IT működési leírásában, amely talán nagyobb súlyt adna ennek a szerepnek.

A beszélgetés során felbukkantak olyan kérdések, mint a dolgozatok időben történő kijavítása vagy egyes szaktárgyakban a csoportok megváltoztatásának lehetősége. Ezek a kérdések vajon mennyiben kerülhetnek és tartoznak az IT kompetenciájába?

 

Legközelebb április 24-én találkozunk. A következő találkozás levezetését két tizenkettedikes diák (Macudzinski Elza és Csendes Márk) vállalta középpontba helyezve a diákokat érdeklő kérdéseket. Akkor többek között az IT-díjakról is szó lesz.

 

 

Budapest, 2012. április 3.

 

Hartmann Ibolya és Jakab Judit, jegyzők

Tájékoztatjuk, hogy a megfelelő működés érdekében a honlap sütiket használ. A sütik útján végzett adatkezelésről bővebben itt tájékozódhat: Adatkezelési Szabályzat

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás