Az Iskolatanács 2012. március 27-i ülése
Emlékeztető
az Iskolatanács 2012. március 27-i üléséről
Jelen voltak:
Osztályok |
Diákok |
Szülők |
DolcEVita |
– |
Fincza Erika |
ZÓNA |
– |
– |
JOKER |
Füstös Viktor |
Kerekes Mónika |
CarpediM |
– |
Tóth Krisztina |
L-ME |
– |
– |
NOVA |
Ruzsa Rania |
Ruzsa Ágota |
Déjà vu |
Takáts Márton |
– |
HaRibó |
– |
Szántó Katalin |
MannA |
Hahn Zsófia |
– |
Fibonacci |
Renner Tímea |
Philipp Tibor |
Hoppá |
– |
– |
ZOÉ |
– |
– |
CLASS |
Macudzinski Elza |
– |
NEON |
– |
Halmos Júlia |
Poligon |
Csendes Márk |
– |
ADSL |
– |
– |
Színe-JáVa |
– |
Farkas Éva |
TiBor |
– |
– |
Tanerők |
Diósi Alojzia, Hartmann Ibolya, Jakab Judit, Szász Kata |
|
Vendég |
Gáti Emese |
Napirendi pontok:
1. Az Egészségnap állása – beszámoló
2. Az IT érdekképviseleti szerepe – kérdések
3. Referencia intézménnyé válásunk – ismertetés
4. Egyebek
1. Információk az Egészségnap szervezésének pillanatnyi állapotáról
Ibolya összefoglalta a március 29-i Egészségnap létrejöttének történetét. Nem hagyta szó nélkül, hogy a kezdeti lelkesedés alábbhagyott, és amikor valódi munkára, szervezésre került a sor, megfogyatkozott a közreműködők csapata. Mindenképpen köszönet illeti Holly Tündét, Kerekes Mónikát, Kocsis Anikót, Ruzsa Ágotát és Tóth Krisztinát, akik végig kitartottak a programsorozat létrejöttének megvalósításában. A délelőtti és a fakultatív mozgásos programok is összeálltak – hála Gáti Emese, Fincza Erika és a szakképzős PoliSokK osztály fáradhatatlan erőfeszítéseinek.
Mivel a maroknyi szervező csapat magára maradt, nem lesz folytatása ennek a hagyományteremtő céllal alakult programnak.
Végül Ibolya azzal a körkérdéssel zárta a napirendet, hogy az IT-képviselők továbbítják-e az üléseken elhangzó kéréseket, kérdéseket, programajánlókat. Fontos ugyanis, hogy minél több iskolapolgár értesüljön a felvetésekről.
3. Lulu összefoglalta „A Politechnikum mint a közoktatás megújításának alternatívája, referenciája” TÁMOP-3.1.7-11/1-2011-0011 pályázat részleteit.
2007-ben még a korábbi kormányzat kezdeményezte egy olyan nagy volumenű pályázat kiírását, amely Magyarországon régiók szerint szervezné az iskolák modernizációját, továbbképzését, együttműködését. Végül 2011-ben írták ki a Társadalmi Megújulás Operatív Program – Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése című pályázatot, melyet iskolánk elnyert. Már évek óta tartottak ennek a projektnek az előmunkálatai. Az előminősítés során a Politechnikum bizonyította, hogy megfelel a követelményeknek: sajátos pedagógiai programmal rendelkezik, kompetencia alapú oktatás jellemzi, a gazdasági kultúra mint műveltségtartalom része a kerettantervnek, és felsőfokú gyakorlóhellyé vált az iskola. Kilenc „Jó gyakorlattal” gazdagította a http://kosar.educatio.hu választékát, és a Közép-Magyarországi Régióban minősített iskola lett. További feladataink: októberig módszertani továbbképzésekben vesznek részt a tantestület tagjai elsősorban a differenciálás és a mentorképzés terén, valamint még idén be kell nyújtanunk engedélyeztetésre az új NAT alapján átdolgozandó szakmai-pedagógiai programunkat.
Az elnyert referencia-intézményi státusz – mely öt évre szól – feltételezi a folyamatos fejlesztőmunkát, a konstans innovációt. Ruzsa Ágota javasolta egy munkanélkülieknek szóló finn vállalkozói képzési modell tanulmányozását, esetlen átvételét.
2. Az utolsó napirendi pont az Iskolatanács érdekképviseleti szerepét vetette föl.
A hozzászólások azt bizonyították, hogy sokkal általánosabban kell megfogalmazni a kérdést.
Egy javaslat szerint a következő ülés témája az legyen: Hogyan működik az IT? Miért csak elvétve jelennek meg a diákok az üléseken? Mi az oka a passzivitásuknak?
A diák képviselők elmondták, hogy többször próbálkoztak beszámolókkal, kérdések felvetésével, de teljes érdektelenségbe ütköztek. Sokszor maguk is úgy látják, hogy az IT-n történtek nem közvetlenül érinti őket, nem látják értelmét a közbeszólásnak és a közvetítésnek sem.
A szülői képviselők közül néhányan ugyanezt állapították meg, az elküldött emlékeztetőkre az egyetlen – ritka – reagálás a köszönet. Néhány szülőt zavar, hogy nem tudja kikérni a többiek véleményét egy-egy döntés előtt. Minthogy az IT közvetlen választott testület, tagjai ennek a felelősségében maguk döntenek a felmerülő kérdésekben.
Felvetődött az érdekképviselet konkrét megfogalmazásának lehetősége az IT működési leírásában, amely talán nagyobb súlyt adna ennek a szerepnek.
A beszélgetés során felbukkantak olyan kérdések, mint a dolgozatok időben történő kijavítása vagy egyes szaktárgyakban a csoportok megváltoztatásának lehetősége. Ezek a kérdések vajon mennyiben kerülhetnek és tartoznak az IT kompetenciájába?
Legközelebb április 24-én találkozunk. A következő találkozás levezetését két tizenkettedikes diák (Macudzinski Elza és Csendes Márk) vállalta középpontba helyezve a diákokat érdeklő kérdéseket. Akkor többek között az IT-díjakról is szó lesz.
Budapest, 2012. április 3.
Hartmann Ibolya és Jakab Judit, jegyzők