Angol nyelvi modulok
Közgazdasági Politechnikum Gimnázium és Szakközépiskola Jó gyakorlatok ANGOL NYELVI MODULOK
Kapcsolattartó: Diósi Alojzia ügyvezető koordinátor (lulu[kukac]poli.hu) |
Célcsoport: |
14-17 évesek |
Pedagógiai célok: |
Izgalmas, kreatív, a diákokat motiváló foglalkozások keretében tanítani az idegen nyelvet |
Időkeret: |
4×16 óra (egy-egy negyedév/heti 2 óra) |
Tartalom |
Film, dráma, irodalom, zene (együtt egy tanévre, de külön-külön is beépíthető) |
A POLITECHNIKUM ÁLTAL FEJLESZTETT PROGRAM ISMERTETÉSE |
FILM MODUL: Célja elsősorban a diákok receptív készségeinek fejlesztése eredeti, művészi értékeket hordozó angol nyelvű filmek, filmrészletek feldolgozásának segítségével. A film jó eszköz arra, hogy felkeltse a diákok érdeklődését a célnyelv iránt, szórakoztató formában segítse a tanulást. Alkalmas a beszélt nyelv sajátosságainak felismerésére és hétköznapi kifejezések elsajátítására, az élő idegen nyelv megismerésére. A diákok gyakorolhatják a fontos információk megértését annak ellenére, hogy a szövegben ismeretlen szavak is előfordulnak. A filmek feldolgozása hozzájárul a diákok látókörének szélesítéséhez, kulturális ismereteinek bővítéséhez, értékrendjük formálásához. Lehetőséget nyújt a vélemények ütköztetésére, beszédkészségük fejlesztésére. Fontos célunk, hogy a diákok a mindennapi életben is alkalmazzák a tanórán elsajátított technikákat.
DRÁMA MODUL: Különböző technikák és drámajátékok alkalmazásával a diákok kommunikációs készségeinek fejlesztése a célja, beleértve a kiejtés, a folyékony beszéd, a spontán reagálás készségeit is. A foglalkozások lehetőséget nyújtanak a nyelvi stílusérzék és a retorikai tudatosság fejlesztésére is. Egyes szituációk eljátszása lehetővé teszi a különböző kulturális és társadalmi problémák mélyebb átélését, erősíti a diákok toleranciáját és együttműködési készségét. A foglalkozások munkanyelve kizárólag az angol. Ez lehetőséget teremt a diákoknak arra, hogy az év során megszerzett idegen nyelvi tudásukat kötetlenebb formában gyakorolják. A diákok leginkább párokban vagy csoportban dolgoznak, valódi élethelyzeteket szimulálnak, játékos formákban gyakorolják a kiejtést és intonációt; jártasságot szereznek az idegen nyelvi kommunikáció többféle vonatkozásában.
IRODALOM MODUL: alkalmat nyújt a hosszabb, összetettebb, esztétikai értéket hordozó szövegek megismerésére; az adott ország esetében a mindennapok és a történelmi korszak – egy meghatározó jelentőségű évszázad – tanulmányozására. Fontos szerepet tölthet be az olvasással kapcsolatos egyéni motiváció felkeltésében, megerősítésében. Felkészíti a diákokat arra, hogy a szövegben előforduló ismeretlen szavak ellenére is képesek legyenek megérteni a fontos információkat. A foglalkozások célja a szövegértési és szövegalkotási készségek fejlesztése, a szótárhasználattal kapcsolatos technikák biztosabbá tétele, valamint az aktív és passzív szókincs bővítése.
ZENE MODUL: A foglalkozásokon a diákok eredeti, művészi értéket hordozó angol nyelvű dalokat dolgoznak fel. A foglalkozások során a tananyag összecseng a gimnazista korosztály érdeklődésével, ezért kiválóan motivál az idegen nyelv tanulására. A dalszövegek megismertetik a diákokat az élő nyelv fordulataival és a különböző stílusrétegek elemeivel. A modul célja a szövegértési képességek megerősítése mind az olvasott, mind a hallott szövegek esetében, továbbá az aktív és passzív szókincs bővítése. A dalok feldolgozása lehetőséget ad a vélemények ütköztetésére, a beszédkészség fejlesztésére. |