Projekt alapú szintvizsga
Közgazdasági Politechnikum Gimnázium és Szakközépiskola Jó gyakorlatok
PROJEKT ALAPÚ SZINTVIZSGA
Kapcsolattartó: Diósi Alojzia ügyvezető koordinátor (lulu[kukac]poli.hu) |
Célcsoport |
A 16-17 éves korosztály |
Célok: Tantárgyi integrációra épülő vizsga, amely – jelen formájában – a művészetismeret-kommunikáció-informatika tantárgyblokkok anyagára épül. (Hagyományos tantárgyi szerkezetben is alkalmazható, a magyar nyelv és irodalom, rajz és műalkotások elemzése, ének-zene, művészettörténet, informatika és gépírás tantárgyak ismeretanyagának integrált számonkérésére.) Ez a vizsga a mi gyakorlatunkban integráltan kéri számon a diákok különböző (művészetismeret, kommunikáció, informatika) tantárgyak keretében szerzett ismereteit és vizsgálja eddig kialakult készségeiket. A vizsgára való felkészülés és a konzultációk során célunk, hogy segítsük a diákokat olyan eszközök, módszerek, szokások kialakításában, amelyek az önálló ismeretszerzéshez, ezáltal az egész életen át tartó tanuláshoz vezethetnek, ugyanakkor, hogy a felkészülés – a diákok látókörét szélesítse, kulturális ismereteit bővítse a megismert/feldolgozott témakörök alapján |
|
Kompetenciák: A felkészülés időszakában: problémaérzékenység, szintézisteremtés, analitikus gondolkodás, áttekintőképesség, divergens gondolkodás, információ-visszakeresési képesség, szakkönyvhasználat, korábban tanultak elmélyítése, előzetes tudás előhívása, új megvilágításba helyezése, információk keresése és összegyűjtése meghatározott szempont szerint, vizuális információk keresése, vizuális élmény fogalmi értelmezése, műalkotások formai jegyeinek és ezek funkcióinak azonosítása; összefüggések felfogása, metakogníció (mit nem értek) képessége, választásra, döntésre való készség, rugalmasság, nyitottság önálló ítéletalkotás, kvalitásérzék képzelet, képzettársításra való képesség, kreativitás, fantázia, gyakorlati érzék, lényegkiemelő képesség, problémamegoldás, kritikai készség, önálló véleményalkotás; Írásbeli vizsgarész: vázlatkészítés, jegyzetkészítés, szövegalkotás, fogalmazási készség, szakszókincs használata, vizuális élmény fogalmi értelmezése, élmények fogalmivá tétele, nyelvi érzék, nyelvi tudatosság, állásfoglalás, érvelés, lényegkiemelés, problémaérzékenység, képzettársításra való képesség, divergens gondolkodás, valóság és fikció viszonyának érzékelése, kritikai érzék, önálló ítéletalkotás, kvalitásérzék, esztétikai érzék, előzetes tudás előhívása, kreativitás, vizuális képesség, műalkotások formai jegyeinek és ezek funkcióinak azonosítása; Szóbeli vizsgarész: összefüggő szóbeli előadás képessége, érvelési technika, szöveges és rajzos információk összekapcsolása, magyarázó-, előadó képesség, szónoki képesség,, élmények fogalmivá tétele, nyelvi érzék, nyelvi tudatosság, nyelvi intelligencia, szakszókincs használata, memória, lényegkiemelés, vázlatírás előre, jegyzetkészítés, állásfoglalás, érvelés, esztétikai érzék, saját ízlés, vélemény artikulálása |
|
Adaptáció: |
Más szaktárgyakra is adaptálható; tantárgyi integráció vagy tantárgytömbösítés esetén különösen jól alkalmazható. |