Poli


Budapest az élő város – természettudományos szemmel projekt programterve

A projekt során a diákok heterogén csoportokban  három napig az általuk választott program keretében megfigyeléseket, méréseket, vizsgálatokat végeznek és interjúkat készítenek.

     A pr_IGP8639ojekt időterve 30 óra

6 óra az előkészítő munka

A bevezető foglalkozásokon  a digitális tananyag segítségével, tanári útmutatással, interaktív feladatokkal önállóan megismerkednek a diákok az egyes foglalkozások tartalmával.

Az előkészítő munka végén, a diákok egy rövid érdeklődést felkeltő leírás és a program címe alapján kiválasztják a számukra legérdekesebb foglalkozást.

 A digitális tananyag elérhetősége:  Település Ökológiai projekt

 20 óra terepi munka

 1. témakör:  A rehabilitált iparterületektől a működő iparterületekig

A témakör foglalkozása során  a város olyan területeire látogatnak el a diákok, melyek a barna övezetbe tartozó rehabilitált ipartelep újrahasznosítására mutatnak példát.

 2. témakör: Házak, utcák, terek

A témakör foglalkozásai során térben az iskola közvetlen környezetét jelentő 9. kerületi lakóövezettől indulva haladnak a várost átmetsző vonalon a külső övezetek felé. A vizsgálati helyszínek különféle lakókörnyezeteket jelenítenek meg, időben az 1900-as évek elejétől a 21. századi jelenünkön át a jövő perspektíváit is átfogva.

 3. témakör : Városökológiai kutatások az Ördögárok mentén

A témakör foglalkozása során  a diákok változatos feladatokon keresztül megismerik és feltérképezik Budapest legfontosabb városszerkezeti öveit egy előre kijelölt útvonal mentén a belvárosi területektől a zöldövezetig, különös tekintettel a természeti környezet és az ember kapcsolatára. A belső munkahely- és lakóövtől indulva a város „zöld szigetein” (pl. Gellért-hegy) keresztül jutnak el a külső munkahely- és lakóövig, továbbá a Budai-hegység zöldövezeti zónájába.

 4. témakör: Kint is vagyok bent is vagyok – Zöld területek környezetünkben

A témakör foglalkozása során  a diákok megismerik a városi parkok történetét, szerepét a városi klíma alakításában, jelentőségét az élővilág számára. Példákat látnak arra, hogy mennyire más életteret biztosít az élőlények számára egy  természetes és a mesterséges zöld terület. Betekintést kapnak a diákok az ember környezetromboló hatásaiba is.

 5.  témakör: A szürke Dunától a kék Dunáig

A témakör foglalkozása során a diákok a város és a Duna kapcsolata a fő kutatási  irány. Előadásokat hallgatnak az MTA ÖK Duna-kutató Intézetében, a Széchényi-fürdőben. Információkat gyűjtenek a gyógyvizek összetételéről, szerepéről a lakosság életében. A város felszíni vizeiből gyűjtött mintákat iskolánk laborjában vizsgálják.

 2 óra  a felkészülés a prezentációra és 2 óra a prezentáció.

A projekt végén a csoportok beszámolnak a munkájukról. A tudományos előadások mellett saját benyomásaikat is elmondják.

 

 

 

 

 

 

 

Oldalunk használatához cookie-k szükségesek. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a cookie-k használatát, vagy zárja be az oldalt. További információk

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal cookie-kat használ. A cookie-kat letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a cookie-k használatát.

Bezár