Poli




Az Iskolatanács 2014. június 3-i ülése

Emlékeztető

az Iskolatanács 2014. június 3-i üléséről

 

Jelen voltak:

 

Osztályok

Diákok

Szülők

MárkA

Kunert Mandula

Maszk

Guru

MáGia

Rozs Gergely

DolcEVita

SZ-es

Lőrincz Géza

ZÓNA

JOKER

VaGabond

CarpediM

Nagy Rebeka

Markovits Péter

L-ME

Gara Mária

NOVA

Lugosi Boglárka

Déjà vu

Szász Nikoletta

HaRibó

MannA

Fibonacci

Hoppá

ZOÉ

Tanerők

Diósi Lulu, Fancsaliné Nagy Marianna, Gáti Emese, Hartmann Ibolya, Jakab Judit

 

Levezető: Hartmann Ibolya

 

Napirendi pontok:

 

I. A szervezetfejlesztési anyag ajánlásának megvitatása, elfogadása.

II. A testkultúra tantárgy óraszámai: lehetőségek és következmények – Gáti Emese

III. Összegzés és tervezés – Hartmann Ibolya

 

Az ülés kezdetén nem voltunk elegen a döntéshez, ezért feloszlottunk, majd újraalakultunk.

 

I. a) A szervezetfejlesztési anyag javaslatait vitattuk tovább, amit a legutóbbi ülésen elkezdtünk. Az akkori döntés értelmében a testület továbbra is támogatja, hogy hat fő képviselje az IT tanári oldalát 3-3 szavazattal.

 A következő eldöntendő kérdéskör négy lehetőséget tartalmazott:

1. Minden marad változtatás nélkül, tehát: „Az Iskolatanács az iskolapolgárok csoportjainak képviseleti, érdekegyeztető és -érvényesítő fóruma, legfelsőbb döntéshozatali szerve. Minden nem szakmai, nem pedagógiai és nem elsősorban gazdasági kérdésben dönthet. Maga dönti el egy adott ügyről, hogy az pedagógiai, szakmai vagy elsősorban gazdasági kérdés-e. Döntéseit egyet nem értés esetén a Koordinációs Bizottmány megtárgyalásra visszautalhatja. Az iskola működésével kapcsolatos valamennyi kérdésben véleményezési joga van. Ajánlásai a Huhogásnak (a nevelőtestületnek), a Koordinációs Bizottmánynak irányadók.”

2. Az Iskolatanács az iskolapolgárok csoportjainak képviseleti, érdekegyeztető és -érvényesítő fóruma, döntéshozatali szerve.

3. Az IT javasolja, hogy a korábban a döntésére bízott, nem pusztán pedagógia-szakmai jellegű határozatok előkészítése a feladata maradjon. Fenntartja magának a jogot, hogy ezekben a kérdésekben a pedagógiai vezető vagy az illetékes bizottság döntését megvétózhassa, és azokat megfontolásra visszaküldje, mielőtt azok érvénybe lépnének.

4. A szervezetfejlesztési bizottság javaslata: Az IT általános véleményezési és javaslattevő szereppel rendelkezzen, de ne legyen legfőbb döntéshozói jogosítványa.

 A szavazás eredménye szerint első körben az 1. és a 2. javaslat kapott érdemi számú voksot, így a második körben ezek között dőlt el, hogy a 2. számú előterjesztést („Az Iskolatanács az iskolapolgárok csoportjainak képviseleti, érdekegyeztető és -érvényesítő fóruma, döntéshozatali szerve.”)támogatta a testület 19 igennel 4 nem ellenében, 1 tartózkodás mellett.

 

b) A szervezetfejlesztők másik előterjesztéséről („Ha az IT a tényleges 2/3-os többség támogatásával (akár levélszavazással) írásos előterjesztést nyújt be, akkor a javaslatot, beadványt a vonatkozó politechnikumi testületnek kötelező megtárgyalnia.”) most nem döntöttünk, gondolkodási időt adván magunknak.

 

 

II. A testkultúra tantárgyra vonatkozó észrevételeket Gáti Emese fogalmazta meg a tanácsnak.

Vázlatosan elmondta, hogy a mindennapos testnevelés kötelezősége felmenő rendszerben hányféle lehetőséget és nehézséget jelent az iskolának, a diákoknak egyaránt. A testkultúra munkacsoport most készül egy átfogó javaslattal, amelyet majd a következő tanév összejövetelén szeretne az IT is megismerni.

 

 

III. Hartmann Ibolya IT-titkár összefoglalójában elmondta, hogy ennek a tanévnek a legmaradandóbb eredménye a Szülői Heló létrejötte, amely adatbázis már ebben az évben is segítette az iskolai események szervezését, s még nagyobb lehetőséget rejt a jövőben.

A három év összefoglalásában kudarcként élte meg, hogy több meghatározó, sőt alapító tag megvált iskolatanácsi tagságától, hogy egyelőre nem volt négy jelölt a tanári csapatban, aki vállalta volna az Iskolatanácsban való munkát, hogy nem sikerült az IT érdekvédelmi és érdekképviseleti szerepét komolyan elfogadtatni egyik érintett féllel sem.

Diákönkormányzat hiányában az IT diák képviselőinek lenne lehetősége és feladata ennek a szerepnek a betöltése, amelyet támogathatna a szülői és a tanári oldal. Ám – különösen ebben a tanévben – mindkét oldal nagyon hiányosan és rendszertelenül képviseltette magát a találkozókon, így nehéz mértékadó szervezetként definiálnunk magunkat. Ebben biztosan az IT titkárának is van mulasztása, amelyet boncolgatni érdemes.

Örvendetes mégis, hogy kialakult a diákokból is egy kicsiny, de aktív mag, akik a jövő alapját képezhetik. Mindenképp nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk a következő tanév elején a diák és szülő képviselők megválasztásakor erre a feladatra, lehetőleg a jelenlegi aktív diák és szülő képviselők jelenjenek meg minél több osztályban és szülői összejövetelen, hogy saját tapasztalataik alapján tudjanak beszélni az IT szerepéről, a benne rejlő lehetőségekről.

 

 

Végezetül köszönjük szépen mindenkinek a munkáját, találkozunk a 2014-15-ös tanévben!

 

2014. június 9.

 

Hartmann Ibolya és Jakab Judit, jegyzők

3 hozzászólás

Philipp Tibor
2014. június 23. 04:07

Gratulálok az IT-nek!
Bölcs döntés született. Az IT sok éves küzdelem után, mivel valójában nem tudta teljesíteni a vállalt feladatát, lényegében végzett magával. (Az okok ismertek: a kellő – elsősorban szülői – felelősségérzet hiánya az iskola iskolapolgárok által történő irányítására, az üléseken való részvételi hajlandóság alacsony szintje, ami részben az előbbiből fakad, az obstrukció, az IT rendszeres megkerülése, a döntései figyelmen kívül hagyása, illetve a személyi összetételének az alakulása) Bár nem oszlatta fel magát, de lemondott a döntéshozói jogosítványairól, és olyasfajta szervé vált, mint egy hagyományos szülői munkaközösség. Vele együtt azonban sajnos megszűnt az iskolai demokrácia érvényesülésének legfőbb biztosítéka is.
Kár érte, szép álom volt!
Mindazonáltal ez a döntés elveszi az utódok jogát, hogy egy más helyzetben, az IT más összetétele esetén újra gondolják a kérdést, és a döntésüknek mindenkire kötelezően érvényt is szerezhessenek. Jó lett volna, ha az IT legalább a feltámadás jogát megtartotta volna magának!

Hartmann Ibolya
2014. június 23. 09:57

Kedves Tibor! A nekrológ még korai, a lehetőség a feltámadásra fennáll, csak ki kellene tudni tartani, meg akarni. A lemondások lemondással jártak. Ez a könnyebb út, a küzdés a nehezebb.
Üdvözlettel:
Hartmann Ibolya

Philipp Tibor
2014. június 26. 00:03

Kedves Ibolya!
Sajnos pontosan az következett be, amit előre jeleztem. Nem örülök neki, hogy igazam lett. Amint tudod, azért mondtam le, mert nem kívántam részesévé válni egy ilyen jellegű folyamatnak, amelynek a megváltoztatására nem látszott esély. Az én felelősségem megáll ott, hogy felhívtam a figyelmet a veszélyre. Ezt követően mások is feladták a reményt, és szintén lemondtak. Nem tagadom az is az én felelősségem, hogy ezzel könnyebbé vált az IT-t eljelentékteleníteni szándékozók dolga. A döntésért azonban azoknak kell a felelősséget vállalni, akik meghozták. (megjegyzem, hogy nem stimmel a szavazási matematika: 4 diák + 4 szülő + 5 tanár x 3 = 23 szavazat – 19 támogató 4 ellenző 1 tartózkodó = 24)
Tudni kell, hogy az iskolát valójában soha nem az IT vezette, nem is akarta, és nem is lett volna rá képes. Az IT, mint a Poli legfelsőbb döntéshozatali szerve egy elv volt, ami szerintem azt volt hivatott kifejezni, hogy az iskola mindazoké, akik kapcsolódnak hozza, hogy a tanárok, a diákok és a szülők egyenlőek, csupán más a szerepük, de közös a felelősségük.
Az ülésen résztvevő tanárok megakadályozhatták volna azt, ami történt, azonban legjobb esetben is csupán az egyikük szavazott a döntés ellen.
Szomorú, hogy a tanárok – szakítva az alapítói szándékkal, az iskola alapvető hagyományával és célkitűzésével megvonták a diákok és a szülők jogát az iskola ügyeinek intézésében. A döntéssel gyakorlatilag megvonták a szülőktől az iskolapolgárságot. A Polit pedig olyanná tették, mint bármelyik iskola hiszen már egy kicsit sem más

Tájékoztatjuk, hogy a megfelelő működés érdekében a honlap sütiket használ. A sütik útján végzett adatkezelésről bővebben itt tájékozódhat: Adatkezelési Szabályzat

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás