Poli


Az Iskolatanács 2016. február 09-i ülése

Emlékeztető az Iskolatanács 2016. február 09-i üléséről

 

Jelen voltak:

Osztályok

Diákok

Szülők

ALBAtrOsz

Bimbó Csaba

RobInHood

Gonda Judit

Dimenzió

Wéber Áron

Nyárádiné Radics Györgyi

káró

MárkA

Bodor Adrienn

Ungvár Zsuzsa

Maszk

MIQN

Potsubay Anna, Krauss Anna

Guru

Perenyei-Gerecs Blanka

Nádori Lídia

MáGia

Turi Samu

Zserbó

Rozgonyi Emese

DolcEVita

ZÓNA

Báthori Cserne

SZ-es

Wéber György

JOKER

Iványi Tamás

Bálits Éva

VaGabond

Miklódy Dóra

CarpediM

Szigeti Bálint

L-ME

Balázs Bence

Varga László

NOVA

Tanerők

Diósi Alojzia, Fehér Márta, Gáti Emese, Hartmann Ibolya

 

Napirendi pontok:

 

1. A diákok egészségi állapota – Gáti Emese vitaindítója

A 2012-es Egészségnap szervezése során kezdődött az IT-vel való együttműködés és az egészségi állapot vizsgálata. A rendezvényt megelőző kérdőív felmérte a diákok egészségi állapotát, önmagukról való véleményüket. Az önkéntes kitöltés alapján 63% tartotta fontosnak az ezzel való foglalkozást, 13% nem, 20% nem tudta eldönteni. 26% volt elégedett az általános állapotával, fizikai állapotával 42%, függőségről számolt be 30%. Legtöbben a táplálkozási szokásokon változtatnának, illetve a rendszeres sportoláson. Furcsa, hogy 62% nem kérne segítséget ebben, aki igen, az filmeket, előadásokat szeretne a lelki egészséggel, táplálkozással kapcsolatban.

2013-ban iskolaorvosunk összeállított egy körképet a diákokról (amelyet kiküldtük mindenkinek) – jellemzőek a mozgásszervi és súlyproblémák, a szakrendelésre küldött diákoktól nagyon kevés a visszajelzés. Sok az iskolai rosszullét – nem reggeliznek, kevés folyadékot fogyasztanak a diákok. Visszatérő a D vitaminhiány problémája.

A 2015/16-os tanévben ezeken felül még megjelent: összevissza alvás, kimerültség, ill. a lábdeformáció problémája lányoknál (a rossz tartású cipők miatt).

Iskolai büfé: kérdések – állapot

Böbe (a büfés) próbálkozott a salátákkal, de nem veszik a diákok. Csökkent a cukros szénsavas üdítők fogyasztása, egyre többen ásványvizet kérnek. Kávé sok fogy, de kevesebb cukrászsüteményt rendel. Továbbra is a melegszendvics a sláger, de sok gyümölcs és turmix fogy. Tejes termékekből inkább vásárolnak, mint csokit.

A testkultúra munkacsoport megfigyelései: sok a fejfájós, kimerült, aluszékony gyerek. Nagy a leterheltség, alvási rendszertelenség.

Hozzászólások:

  • Turi Samu szerint a diákok alig tudnak valamit az egészséges táplálkozásról, a fogyókúrát is rosszul csinálják.
  • Szigeti Bálint szerint minél több ponton kellene beépíteni a tananyagba ezeket az ismereteket. Emese szerint sokféle benne van: életvitel, életmód több körben visszatér, de tantárgyként kevéssé lehet gyakorlatra váltani.
  • Szülőként: testkultúraórán fontosabb a mozgás, akkor inkább ne beszéljenek, hanem mozogjanak.
  • Gonda Judit szülő (RH): a diákoknak két csoportja van, akiknek bajuk van önmagukkal, nekik nem elég későn találkozni a lehetséges megoldásokkal. Nekik előbb, évfolyamtól függetlenül kellene foglalkozni ezzel, tanácsot adni.
  • Fehér Márta tanár: máskor is felmerült a kérdés, tudjuk-e átlátni, hogy melyik tantárgy keretében mi zajlik. Az osztályidőt is be lehetne kapcsolni a testi és lelki egészség kérdésébe. A testtudatosság mellett a lélek is fontos, holisztikus szemléletet kellene kialakítani. Javaslat: a témára kétévenkénti rátekintés, ismétlődés és építkezés. Ibolya és Márta is aggasztónak látja a diákok pszichés állapotát.
  • Potsubay Anna: ha kérdezünk, mindig válaszolnak, de sokan cikinek tartják a segítségkérést.
  • Szigeti Bálint: sokat segítene a koncentrációs gyakorlatok, a figyelem, a meditáció fejlesztése.
  • Wéber György – a tervezett projekttémák közé betehető számos probléma, legalább akinek szándéka van erre, az foglalkozhatna vele részletesebben, aztán a többiekkel megismerteti.
  • Rozgonyi Emese szülő: tud-e az esetleges rosszullétekről, táplálkozási problémákról a szülő, a jelenség ismeretében többet tudna segíteni.
  • Emese: nehéz a szülőnek szólni, kényes téma, lehet, hogy megsértődik, de ez együttműködés kérdése.

Körkérdés: kinek milyen témák, módszerek fontosak?

  • A dohányzás ügye, szerinte 70% dohányzik;
  • A tápanyagbevitel ideális tudása, egyszerű edzésterv leírása, többet kellene foglalkozni vele, mert az életre hat ki;
  • Az információdömping miatt nehéz dönteni, segíteni kellene az eligazodást;
  • Az egészségmegőrzést a pedagógusminta adja ( és a szülői is);
  • A modulok ne alvós témák legyenek, komolyabban, de párhuzamosan gyakorlatias és célirányos, animálni kell, hogy ne tananyag legyen – pl. mennyi kockacukor van a termékben, technikai oldaláról kell megfogni;
  • Plusz tananyag ne legyen, semmiképpen nem vezetnék be új tantárgyat;
  • Az egyes gyerekre jobban kell figyelni;
  • Változásmenedzsment bevezetése, tanítható és gyakorolhat;
  • A mentális gondokat ismerjük fel, foglalkozzunk velük, alapvető táplálkozástant kell tanulni, információ az új és legújabb diétákról, a konditerem használata;
  • A relaxáció tanítása;
  • A menza kérdése, egészséges táplálkozás

 

2. Végzős osztályok rátekintése a polis életre – két képviselő kérésére a részletes összegzést a következő IT-n terjesztik majd elő.

 

3. A Soroló Bizottság – Gáti Emese tíz napja próbálta összehívni a jelentkezők közül az érdeklődőket, ma négy fő (Báthori Cserne, Mohácsi Juli, Rozgonyi Emese, Gáti Emese) jött össze. Megbeszélték a Soroló gyengeségeit és erősségeit.
Az IT kéri, hogy írásbeli összefoglaló készüljön, amelyet legkésőbb az első márciusi hétvége előtt elküldenek a listára.

 

4. Egyebek

  • Az Iskolatanács javasolta, hogy az „Évfolyam diákja” címet a jövőben indokkal lehessen elnyerni.
    A javaslatot az Iskolatanács egyhangúan, tartózkodás nélkül elfogadta (31 szavazattal). Mivel senki nem indítványozta, hogy ez a kérdés kétharmados döntést kívánna, így ettől a tanévtől kezdve az Évfolyam diákja jelölés is csak indoklással együtt érvényes.
  • Változások az érettségi rendszerben – március 10-én, a csütörtöki osztályidőn lesz a 11. évfolyam diákjai számára a tájékoztató.
  • Az ebéd, étkezés kérdése – néhány reagálás volt csak, de még nem vesszük le a napirendről.
    A diákképviselők ismételten kikérik iskolatársaik véleményét.
  • A beltéri közösségi pihenő kialakítása érdekében történő épületbejárás Potsubay Annával elmaradt, de pótolni fogjuk.

 

A következő találkozónk március 8-án, a nőnapon lesz. Mivel a szülői oldal a soros levezető, esetleg férfi képviselők jelentkezését várjuk, de természetesen ez nem kötelező.

 

Budapest, 2016. február 21.

Hartmann Ibolya, IT titkár

Oldalunk használatához cookie-k szükségesek. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a cookie-k használatát, vagy zárja be az oldalt. További információk

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal cookie-kat használ. A cookie-kat letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a cookie-k használatát.

Bezár