Az Iskolatanács 2016. október 11-i ülése
Emlékeztető az Iskolatanács 2016. október 11-i üléséről
Jelen voltak:
Osztályok |
Diákok |
Szülők |
Főn-X |
Burián Ábel, Kemény Fruzsina |
Grits Barbara, Kárpáti Adrienn |
pacman |
Náray Ágoston, Nyilas Dóra |
Kalyó Ildikó |
ALBAtrOsz |
Fóris Lili, Nagy Mátyás |
Nagy Erzsébet, Vernyik Ilona |
RobInHood |
Libnár Tamás |
Gonda Judit, Libnár Rita |
Dimenzió |
Nyárádi Kristóf |
Nyárádiné Radics Györgyi |
káró |
Pető Dávid |
Zentai Viola |
STORNO |
Baranyi Ádám, Péter Luca |
Hámori Anna |
MárkA |
Horváth Kristóf |
Kiss Erika, Ungvár Zsuzsa |
Maszk |
Tőzsér Kristóf, Szota Martin |
Fazekas Hajnalka |
MIQN?! |
Potsubay Anna |
– |
Guru |
Mályi Borbála |
– |
MáGia |
– |
Mayer Ildikó |
Zserbó |
– |
Rácz Cecília. Rozgonyi Emese |
DolcEVita |
Szokolay Anna, Kelemen Panna |
Mészáros Andrea |
ZÓNA |
Báthori Cserne |
Báthori Edit, Várnai Tünde |
SZ-es |
Pátrovics Bianka |
Nemes Sarolta |
JOKER |
Iványi Tamás |
Baloghné Pék Anita |
VaGabond |
Szabó Borbála |
Gál Imre |
Tanerők |
Diósi Alojzia, Fancsaliné Nagy Marianna, Gáti Emese, Geiszler Anna, Pintér Zsolt |
|
Vendég |
Oláhné Nádasdi Zsuzsanna |
Levezető elnök: Fancsaliné Nagy Marianna
A jegyzőkönyvet vezette: Gáti Emese
Napirendi pontok:
- Bemutatkozás
- Az IT SZMSZ ismertetése
- Tehetséggondozás a Poliban – Nádasdi Zsuzsa beszámolója
- A testkultúraórák gyűjtését regisztráló felület bemutatása – Gáti Emese
- A VaGabond osztályos diákok kérvényének megvitatása
- A KB 2016/17-es tanévi munkaterve – Diósi Alojzia
A napirendi pontok bővebben:
- Fancsaliné Nagy Marianna megnyitotta a 2016/17-es tanév első IT-ülését. Az IT-tagok röviden bemutatkoztak, majd beszéltünk az új tanév programjáról, beosztásáról, a levezető szerepek elosztásáról.
Ügyrendi javaslat az IT lebonyolításával kapcsolatban: Többek kérték, hogy idén az IT-üléseken legyen 20 perces szünet 17:30-17:50 között.
Érvek mellette: A DVP-s diákoknak lehetősége van korábban hazamenni, továbbá az IT-képviselők számára is fontos a szünet megléte.
Megszavaztattuk, melynek eredményeként 30 igen, 9 nem szavazattal és 3 tartózkodás mellett változtattunk a tavalyi működéshez képest.
Ennek folyományaként 16:30-tól 17:30-ig tart az első blokk, 17:50-től 18:50-ig pedig a második blokk.
- Az IT SZMSZ-ét az IT-titkár röviden ismertette
Az IT-titkár ennél a pontnál kérte, hogy az IT munkatervének elkészítéséhez a javaslatokat tegyék meg írásban az IT-képviselők.
- Nádasdi Zsuzsa beszámolója a Tehetséggondozásról a Poliban.
- A testkultúraórák gyűjtésére szolgáló felületet Gáti Emese bemutatta az IT-nek.
- A végzős diákok kérvénye:
a/ Lukasórában a 18 éven felüli diákok elhagyhassák a Poli épületét.
Az IT ezt a kérést 45 igen szavazattal és 4 tartózkodással támogatja.
b/ Bérletes óra alatt a 18 éven felüli diákok elhagyhassák az iskola épületét.
Az IT 41 igen, 2 nem szavazattal és 6 tartózkodással támogatja.
c/ Amennyiben az utolsó óráját bérletezi a 18 éven felüli diák, elhagyhassa az iskola épületét, és ne kelljen az óra vége előtt lejelentkeznie.
Az IT 47 igen szavazattal és 2 tartózkodással támogatja.
- A KB 2016/2017-es tanévre vonatkozó munkatervét Diósi Alojzia ismertette (L. Melléklet).
- Egyebek:
A Soroló ad hoc bizottság most megválasztott diáktagjai: Báthori Cserne (ZN), Pethő Dávid (KÁ), Potsubay Anna (MQ) – Rozs Barbara (MáGia) mellett.
A következő IT-találkozás 2016. november 8-án lesz a diákoldal levezetésével.
Novemberi levezető elnökök: Horváth Kristóf (MK), Krauss Anna (MQ), Potsubay Anna (MQ), Szabó Borbála (VG), Tőzsér Kristóf (MS)
Az ellátásunkról ezúttal is az idei egyik DVP-s csapat gondoskodott. Köszönet érte.
A jegyzőkönyvvel együtt néhány fontos információ:
Minden tag feladata, hogy a találkozó után valamilyen módon tájékoztassa az őt küldő csoportot az IT-n elhangzottakról. Ennek formája lehet körlevél (szülők esetében ez látszik egyszerűnek), vagy az osztályidőn való beszámolás lehetősége diákoknál.
Ehhez nagyon jól használható a mindenkori jegyzőkönyv, de szerencsés kiemelni az osztályt inkább érintő részeket, személyes hangvétellel felkelteni az érdeklődést.
- október 20.
Gáti Emese, jegyző
Melléklet
A Koordinációs Bizottmány munkaterve a 2016-2017-es tanévre
Készítette: Diósi Alojzia pedagógiai vezető
1. Épületgazdálkodás, infrastruktúra
• Szakemberek megbízása egy részletes, alternatívákat is tartalmazó terv elkészítésére a teljes iskolaépület (A és B) térkihasználásával kapcsolatban, különös tekintettel az egy, illetve két új tanterem kialakítására, a könyvtár funkció gazdagítására, új tárgyalók kialakítására.
• A tantermek és a vizesblokkok felújításának folytatása.
• A konyha és az ebédlő korszerűsítése, amely idő hiányában idén elmaradt. Tárgyalásokban vagyunk egy új szolgáltatóval is, mert a felújítás célja az, hogy kulturáltabb környezetben magasabb színvonalú és a jelenleginél változatosabb szolgáltatást biztosítsunk.
• Diák-teakonyha kialakítása. Valódi célja az lenne, hogy megszűnjenek az osztálytermi teakonyhák, amelyeknek többsége esztétikai és higiéniai szempontból kevéssé vonzó. E tárgykör árnyalt egyeztetést és az Iskolatanács bevonását kívánja.
• Bizonyos szolgáltatói feladatkörök áttelepítése a Poliházba. Szeptembertől a fejlesztések a Poliház 115-ös és 116-os termébe kerültek, de felmerült pl. a szerverszoba átköltöztetése is. A cél az, hogy úgy tehermentesítsük az iskolaépületet, hogy a Poliház irodaházi funkciói ne sérüljenek.
• Valódi szelektív hulladékgyűjtés. Ennek egyik alapfeltétele, hogy minden folyosón legyenek megfelelő hulladéktárolók. Talán ennél is fontosabb azonban egy nagyfokú szemléletváltás.
• Az épületgazdálkodási tervezéshez kapcsolódóan, de már azonnal megkezdhető erőteljes selejtezési és rendrakási kampány. Elindulásként már a tanév elején jó lenne arra az elhatározásra jutnunk, hogy az iskola, a tantermek tisztaságáért mindennap tennünk kell (pl. ne felejtsük el a rendrakást a tanórák, illetve a nap végén).
Döntési pont: Az épületgazdálkodási előrelépéshez el kell döntenünk, hogy továbbra is az osztálytermi funkcióban gondolkodunk, amelyet harmonikusan jelenleg sem tudunk érvényesíteni (a bejövő hetedikes osztályok igényei miatt a nagyobbak számára előbb vagy utóbb, de borítékolható a költözés), vagy pedig átállunk a szaktantermi rendszerre, s ennek keretében (pl. az osztályfőnöki érdekeltség alapján) biztosítunk bizonyos területet (meghatározott területű falfelületet) egy-egy tanteremben az osztálytermi dekorációkhoz. A döntés előkészítéséhez az IT bevonásával egy részletes, pro és kontra érveket tartalmazó előterjesztést kell készítenünk.
2. Képzési modell, pedagógiai-szakmai innováció, támogató rendszer
Összességében célunk az, hogy a bizonytalan és kiszámíthatatlan oktatáspolitikai környezet ellenére amennyire lehetséges, szilárd és hosszú távon stabil beiskolázási kört alakítsunk ki.
Ennek a koncepciónak egyik fontos eleme felmenő rendszerben a digitális váltás előkészítése, ezzel együtt a szaktárgyi követelmények újragondolása, korszerűsítése, de összességében a követelmények emelése. A jelentkezők számának növekedése erre kedvező lehetőségeket teremt.
Az átformálódó beiskolázási kör és a felmenő rendszerben való gondolkodás is indokolja, hogy a 7-8. évfolyam képzési rendszerére kiemelt figyelmet fordítsunk. Ezt már a tavalyi terv is megfogalmazta, de konzekvens módon nem tudtuk érvényesíteni. Ezért ebben a tanévben fontos, hogy a továbbképzések és a szakmai-pedagógiai műhelyek tematikájának kialakításában ezt prioritásként kezeljük. A tavalyi évhez hasonlóan idén is tervezünk februárban egy kötelezően választható, elutazós, három napos továbbképzést.
A tervezett szakmai-pedagógiai innováció elemei:
• A virtuális osztályterem használatának elterjesztése (google classroom, neolms); ennek elősegítésére belső mentorálási rendszer kialakítása és belső továbbképzések szervezése.
• A formatív értékeléshez alkalmazható digitális eljárások használatának támogatása.
• A digitális pedagógia alkalmazásának kipróbálása a 7. évfolyamon.
• A készség- és képességfejlesztő feladatbank bővítése (csatlakozva a korábbi SNI-feladatbankhoz), tantárgyspecifikus, illetve több tantárgyban is használható feladatokkal.
• Tanórai keretben szervezhető tantárgyi és tantárgyközi együttműködéssel megvalósuló projektek támogatása.
• A kompetenciamérések tanulságainak visszacsatolása az innovációs folyamatba (nemcsak magyarból és matematikából).
• A munkakultúra színvonalasabbá tétele (kapcsolatban a rendezettségre és rendrakásra vonatkozó elemmel, valamint általában a pontossággal és a nagyobb fokú adminisztrációs fegyelemmel).
• Kapcsolódás a központilag meghirdetett témahét programokhoz (digitális témahét, pénzügyi kultúrát fejlesztő témahét) és a tavalyi témahetek adaptálása az idei tanévre.
• Jelenlegi regisztrált Tehetségpont státuszunkat akkreditált Tehetségpont státusszá tervezzük emelni.
• A tavalyi tapasztalatok alapján a drogprevenció sikeres programja volt a szülők tájékoztatása. Idén tovább kell gondolnunk a diákok prevencióját.
• Az osztályfőnöki adhoc bizottság munkájának lezárása.
3. Külső környezet, külső kapcsolatok, támogató rendszer
• A különböző típusú nemzetközi pályázatok jóval erőteljesebb integrációja a képzési rendszerbe. Ennek összetevői: koncepció alkotás, világos, mindenki számára transzparens eljárásrend kialakítása, amelynek döntő eleme a disszemináció megújítása (pl. projekt-napok, projekt délutánok, projekt-bemutatók; ennek kedvező színtere lehetne a funkciójában megújított könyvtár, valamint az A/25 területe és környéke). A pályázatokkal kapcsolatos intézményi marketing megerősítése (pályázati belső marketing, továbbá a honlapon: friss hírek, kiemelt hírek).
• A bullying tárgykörében ebben a tanévben is folytatódik az együttműködés a Kék Vonal Gyermekkrízis alapítvánnyal.
• A Technika #1 – PoliWood szakkörei idén workshop-szervezettségben folytatódnak. A műhely és az iskola kapcsolatának erősítésére további lehetőségeket teremt az alkotás tantárgy.
• A jubileumi ünnepségsorozat kedvezően alapozta meg egy hatékonyan működő, az iskolai lét változatos területeire könnyen bevonható ALUMNI hálózat megteremtését.
• A Poli az EU-s e-biztonság minősítés bronz fokozatával rendelkezik. Célunk az ezüst minősítés megszerzése.
4. Magunkról
• A 2017-es választások előkészítése
• Az AROMO hozzáférések újragondolása és módosítása az adminisztrációs fegyelem és a hatékonyabb gyerekkövetés érdekében
• A megszerzett kreditek és a szakmai-pedagógiai innovációs tervek függvényében a továbbképzési és beiskolázási tervek elkészítése, előterjesztése
• Jótékonysági akciók: a plusz egy szendvics akció egész éves gondozása; karácsonyi gyűjtés
• A szervezetfejlesztés tapasztalatainak értékelése, döntés az esetleges korrekciókról
• Az ötéves önértékelési terv elkészítése (jogszabályi kötelem)
• A belső és külső teljesítményértékelés összehangolása; a tanári értékelés megújítása