Tantestületi érzékenyítés
Az idei pályázatban megvalósuló tevékenységek között szerepelt a tantestület autizmus tudásának bővítése is. Az egész tantestületet érintő kérdéseket két alkalmas belső képzésen vitattuk meg, melyet mentorunk vezetett. A számonkérések, érettségihez nyújtott segítségadás módjainak megvitatása belső képzésen, műhelymunkán történt, szintén a mentor vezetésével, előzetes igényfelméréssel, melyben az iskola gyógypedagógusai segédkeztek. A művészetismeret munkacsoport tagjainak külön szakmai műhelymunkán a tantárgy tanításában fellelhető, autizmusban nehézséget okozó problémák megvitatása történt. A két mentorált gyógypedagógus ellátogatott a Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumba, ahol Végh Katalin gyógypedagógus és több szaktanár óráján hospitáltak. A pályaorinentációt segítő fejlesztő munka tapasztalataival, a mindennapokban keletkező problémák orvoslásának módjaival ismerkedtek meg a kollegák. Sok jó gyakorlattal gazdagodtak a polis gyógypedagógusok. A tudásmegosztás a tantestületben tanítókon kívül a hozzánk látogató pécsi EGYMI gyógypedagógusaihoz, valamint a BME és ELTE által közösen szervezett „Diákból hallgató” címet viselő műhelymunkán résztvevő szakemberekhez is eljutott. A pályázati eredményekről kiscsoportos műhelymunkán és a Huhogáson számoltak be a mentorált gyógypedagógusok.
A pályázatban megvalósuló elemek mind gazdagították a gyógypedagógusok, diákok, szülők és a többségi pedagógusok autizmus tudását.