Az Iskolatanács 2020. május 12-i üléséről
Jegyzőkönyv az Iskolatanács 2020. május 12-i üléséről
Jelen voltak:
Osztályok |
Diákok |
Szülők |
Azúr |
Lóki Péter |
Ferenczhalmy Zsófi, Somos Magdolna |
Lamanteam |
Schőn Simon |
Böszörményi Ágnes, Csabai Emőke, Schőn Péter |
Bermuda |
Lakits Hanna, Szániel Marcell |
Bartal Andrea |
Nápol(y)i |
Beck Noémi, Csoboth Zsófia, Ránky-Rudi Júlia |
Koncz Andrea |
AnAnÁsz |
Bardócz László |
Szeles Irén |
Anonym |
Bártfai Ida |
Kővári Zsolt |
Kozmosz |
– |
Kristóf Péter, Rázsó Ivett |
Főn-X |
– |
Kárpáti Adrienn |
pacman |
– |
Kalyó Ildikó, Madarászné Róna Eszter |
ReZsó |
– |
– |
ALBAtrOsz |
Mondok Máté |
Sondhi Alexa |
chill |
– |
– |
RobInHood |
Harsányi-Sulyom Anna |
Gonda Judit |
Dimenzió |
– |
Baloghné Pék Anita, Nyárádiné Radics Györgyi |
káró |
– |
– |
STORNO |
– |
Kiss Bea |
MárkA |
– |
Kiss Erika |
Maszk |
Szota Martin |
– |
MIQN |
– |
– |
Tanárok |
Diósi Alojzia, Erdei Erika, Gáti Emese, Kováts Lívia, Matejka István, Székely Réka |
Levezető elnök: Kováts Lívia
Jegyzőkönyvet készítette: Gáti Emese és Kováts Lívia
Napirenden: az IT-díjak
A karantén mindenki életét felfordította, természetesen a polis diáklétre is nagy a hatása. Sok érdekes iskolai esemény és osztályrendezvény maradt el, a Soroló-pontokért való verseny ellehetetlenült.
Egyetértve Jakab Judit és Szöllősy Zoltán véleményével, az IT-találkozón ez lett a központi téma.
Át kell gondolnunk, hogy melyek az idei versenynek azon részei, amik az online oktatásra való átállás miatt nem minden osztály számára jelentenek esélyegyenlőséget. Az ügyelet befolyásolja leginkább az osztályok pontszámát, hiszen azok az osztályok, amelyek nem kerültek sorra, mindenféle érdekes programot terveztek. Ezért – ha az ügyelet beszámít – néhány osztály olyan előnyhöz jutna, ami igazságtalanná tenné a versenyt.
Vajon a teljes törlés jó ötlet? Nem biztos, mert a Soroló lendületet adott, emiatt is vettek komolyan a gyerekek sok feladatot. A pontok átvitele a következő évre szintén nem tud működni, mert elmennek és jönnek is osztályok, no és két év tanulmányi eredménye számítson egy év versenyében? Ez sem valósítható meg, hisz az új osztályok hogyan versenyeznének?
Ha marad a pontverseny, milyen programok azok, amikért idén nem kellene pontokat számítani?
A szakkörökön, sportversenyeken való részvétel is igazságtalan lehet, hiszen vannak szakkörök, amik nem tudnak működni a karantén idején, és van, amit lehet online is folytatni.
A tanulmányi eredmények, az osztálydekoráció stb. ezektől függetlenek, hisz ez utóbbi tavaszi fordulója minden osztály számára elmarad, ahogy a kirándulások és az osztályprogramok is mindenki számára lehetetlenné váltak.
Díjazzuk a márciusig tartó időszakot, kihagyva az ügyeletet? Lehessen a karantén alatt is pontokat gyűjteni? Vajon ezt kezdeményezni mennyire lenne igazságos, két hónap után, az utolsó hetekben?
Vajon a diákoknak mennyire fontos a Soroló? Az alsóbb évfolyamokon talán igen, de később már más a motiváció. A szülők többnyire nem hallják gyermeküket otthon a Sorolóról beszélni.
A tanulmányi eredmény eddig is nagy súllyal szerepelt a pontszerzésben, most még inkább, hiszen kevesebb egyéb pontot lehet szerezni.
A ballagási videókat készítő osztályok e közös tevékenységért is kaphatnának pontot, vagy azért, ha a karantén idején bevállaltak egy jó ügyet.
Emiatt is szerencsés lenne, ha a Sorolóban a dobogón (vagy akár további egy-két helyen) álló diákok és osztályok között nem állítanánk fel rangsort. Miért ne lehetne három győztes?
Kezeljük külön az egyének és az osztály aktivitását, ne húzzon hasznot abból az osztály, ha van egy aktív tagja.
Fontos, hogy a jelenlegi időszak után legyen egy közös élmény. Ezért a díjaknak is van jelentőségük. Találjunk ünnepélyes alkalmat az átadásra, ha nem lesz tanévzáró, talán lehetne tanévnyitó, ha a kirándulások is lehetővé teszik.
Nézzük, milyen díjakról kell döntenünk a Soroló Év osztálya és Év diákja címei mellett.
Tanév végi IT-díjak
Az Év szülője-díj: Az a szülő iskolapolgár kaphatja, aki aktívan, segítőkészen részt vállal az iskola életében, munkájában. Jutalma: ajándéktárgy, emblémás póló, oklevél.
Politzer-díj: Olyan iskolapolgár kaphatja, aki valamely iskolai médium munkájában rendszeresen részt vesz, alkotásaival gazdagítja, színesíti az iskolarádió/KPTV/Poligráf/egyéb kiadványok arculatát. Jutalma: gravírozott töltőtoll, oklevél.
Post-Politechnikum-díj: Olyan végzett politechnikumos diák kaphatja, aki középiskolai tanulmányai befejezése után is tesz valamit (rendszeres tevékenyég, szolgáltatás, alkotás stb.) az adott tanévben a Politechnikumért. Tárgyi jutalomban, oklevélben részesül.
Fülig Jimmy-díj: Olyan (nem tanár) felnőtt dolgozó kaphatja, aki kimagaslóan tevékenykedik az iskolai közélet valamely területén – munkakörén kívül. Jutalma: tengerészsapka, oklevél.
Év csoportja-díj: Olyan spontán szerveződő iskolai csoport kaphatja, melynek tagjai a tanév során folyamatosan, közösen tevékenykedtek és ebből a ténykedésből valamilyen közös produkció, produktum született. Jutalma: 20 ezer forint
Év szakköre-díj: Olyan iskolai szakkör kaphatja, melynek tagjai a tanév során folyamatosan, közösen tevékenykedtek és ebből a ténykedésből valamilyen közös produkció, produktum született. Jutalma: 20 ezer forint
A fenti díjak odaítélésére minden iskolapolgár javaslatot tehet írásban, INDOKLÁSSAL. A jelöltek közül az IT fogja kiválasztani – titkos szavazással –, hogy kik részesülnek elismerésben.
Tanárdíjak
Legkiegyensúlyozottabb tanár
Legsokoldalúbb tanár
Legenergikusabb tanár
Legprecízebb tanár
Legudvariasabb tanár
Legéletrevalóbb tanár
Leggondoskodóbb tanár
Az Évfolyamok diákjai
Ezek után szavaztunk arról, hogy mely díjakat milyen formában adjuk ki e tanév végén.
Szavazás: SOROLÓ
Az Év osztálya szavazás eredménye: Maradjon el: 10; a szokásos módon történjen: 3; alternatív módon legyen meg: 30
Az Év diákja szavazás eredménye: Maradjon el: 0; a szokásos módon történjen: 10; alternatív módon legyen meg: 28; tartózkodás: 5
Az Iskolatanács díjai: Maradjon el: 10; legyen a szokott módon: 28; tartózkodás: 7
Tanár díjak: Maradjon el: 8; lgyen a szokott módon: 30; tartózkodás: 7
Az évfolyamok diákja: Maradjon el: 0; legyen a szokott módon: 35; Ttartózkodás: 8
Javaslatok alternatívákra: Legyen ősszel a szavazás? Vagy júniusban?
A szavazás elektronikusan történik, anonim lesz, és csak egyszer lehet majd szavazni.
Az IT-díjak odaítéléséről június 9-én, a következő online IT-ülésen döntünk. A tanári szavazatok háromszoros szorzása érdekében a tanárok számára duplikátum készül, mert ezen szavazatoknak háromszoros értéke van.
A következő tanévben – amennyiben osztályaik ismét bizalmat szavaznak nekik – a Soroló reformjában szívesen részt vesznek: Bártfai Ida (AY), Beck Noémi (NP), Harsányi-Sulyom Anna-Birs (RH), Matejka István (tanerő), Schőn Simon (LT). Szeretnénk, ha a közösségért való tevés, a produktív iskolai értékek nagyobb szerepet játszanának, valamint, hogy az egyéni teljesítmény kevésbé számítson be az osztály teljesítményébe. Lehetne akár három kategóriában is elismerés: Poli, osztály, egyén.
Pár napon belül az idei tanév Soroló alternatívájának kidolgozása érdekében online találkozót hívok össze. Kérlek, figyeld a következő időszak leveleit, melyekből értesülhetsz, milyen felületen és határidővel gyűjtjük a jelölt-javaslatokat, valamint miként lehet szavazni.
A következő találkozó ideje: 2020. június 9. kedd
A jegyzőkönyvvel együtt néhány fontos információ:
Minden tag feladata, hogy a találkozó után valamilyen formában tájékoztassa az őt küldő csoportot az IT-n elhangzottakról. Ennek formája lehet körlevél (szülők esetében ez látszik egyszerűnek), diákoknál emellett az osztályidőn való beszámolás lehetősége.
Ehhez nagyon jól használható a mindenkori jegyzőkönyv, de szerencsés kiemelni az osztályt inkább érintő részeket, személyes hangvétellel felkelteni az érdeklődést.
- május 19.
Kováts Lívia, IT-titkár