Poli




Az Iskolatanács 2010. december 7-i ülése

Emlékeztető

az Iskolatanács 2010. december 7-i üléséről

 

Jelen voltak:

Osztályok

diákok

szülők

JOKER

 

L-ME

Horváth Anna

NOVA

Ruzsa Rania

Ruzsa Ágota

Déjà vu

Takács Márton

Kocsis Anikó

HaRibó

Dáva Liza

MannA

Dede Katalin

Fibonacci

Philipp Tibor

Hoppá

ZOÉ

CLASS

Macudzinski Gabriella

NEON

Halmos Júlia

Poligon

ADSL

Pivarnyik Balázs

Színe-JáVa

TiBor

Molnár Péter M.

Bartokné S. Tóth Krisztina

GamMa

Zsibrita Ildikó

Non-stop

Pokoli 13

Polinézia

PoliFoM

Tanerők

Diósi Alojzia, Hartmann Ibolya, Jakab Judit, Szász Kata

Vendégek

Iglódi Sára és Máthé Zsófia (MannA), valamint Kocsis Márta (IB-titkár) és Varga Anna (a Soroló egyik kidolgozója)

 

Napirend:

1. Az IB titkárának beszámolója

2. A Soroló legitimálása

3. A Nyílt nap és a nyílt órák tapasztalatai és további ötletek az iskola „reklámozásával” kapcsolatban

4. A honlap kérdése

5. A spanyol nyelv oktatásának bevezetése második idegen nyelvként

6. A KRESZ-vizsga kötelező megszerzése a középiskolában

7. Az ősz folyamán felmerült a folyosói beszélgetésekben, a honlapi kommentek között, a KPTV-híradóban, hogy a régi diákok nem tudnak szabadon ki-be járkálni az iskola épületébe, de előterjesztés nem született ez ügyben, így az IT nem tűzte napirendre a kérdést.

 

1. Kocsis Márta, az Iskolabíróság új titkára ismertette Szmeskó János volt IB-titkár összefoglalóját:

„2009/10-ben összesen 32 beadvány került az IB elé. Általában egy ügyiratszám alatt egy tanuló ügye szerepelt, de előfordultak csoportos feljelentések is (egy szám alatt több érintett tanuló is volt). A 32 beadványból két ügyben az IB úgy ítélte meg, hogy nem ő a megfelelő fórum. Ezt az érintett feljelentők elfogadták és más utat kerestek. Három ügyben visszahívott meghallgatás volt. Egy ügynek a tárgyalása a következő tanévre halasztódott, mert az év végi feljelentés során az osztályfőnök nem értesítette a családot, így nem kerülhetett sor a tárgyalásra. Egy ügyben pedig a feljelentő visszavonta a feljelentést, mert más módon tudta rendezni a problémát.

A tárgyalt ügyek:

  • 1 dohányzás;
  • 22 magatartási probléma;
  • 13 alkoholizálás;
  • 9 késés és igazolatlan órák.

Egyetlen ügy sem végződött kizárással, viszont az ügyek súlyossága miatt inkább a magasabb fokozatok érvényesültek.

Személyes megjegyzések: A kitűnő társak miatt az ügyek elosztása, a tárgyalások szervezése zökkenőmentesen zajlott. Mind Kocsis Márta, mind Hartmann Ibolya vállalkozó szellemű és nagyon együttműködő volt. Könnyen megtaláltuk mindenkinek a „stílusát”, azaz hogy milyen ügyeket tárgyaljanak, melyek azok a területek, ahol tapasztalattal, érzékenységgel rendelkeznek. Köszönet a rugalmasságukért!

Határidők. Nos ezeket nehéz volt tartani. Bár az Iskolabíróságot szoros menetrend, határidők kötik, nekem mint az IB titkárának csak kérni volt „szívem”, hisz sok esetben a rengeteg egyéb határidő miatt tolódott a tárgyalások kiírása, illetve a határozatok írásba foglalása.

Az év során az IB két feladatot szabott magának:

  • Minden osztályból szülő és diák bírót is kért. Ez könnyítette a társbírók választását. Az ötletet megvalósítottuk, és jól működik.
  • Az SZMSZ kiegészítése és „magyarítása”. Az első megvalósult. Az IT kétszer is tárgyalt róla. A második sajnos még nem, pedig nagy szükség lenne rá. Javaslom a következő titkárnak ezen feladat elkészítését.”

 

Az IT elfogadta (24 igen, 1 tartózkodás) az IB-beszámolót azzal a kiegészítéssel, hogy majd ha az SZMSZ „magyarítása” megtörténik, rá szeretne tekinteni a stiláris változtatásokra.

 

2. Varga Anna röviden összefoglalta a tavalyi év tapasztalatait és az iskolai pontversenyben történő apróbb változtatásokat, amelyek az IT javaslatára történtek. Két felvetés nem érvényesült a Sorolóban, amelyekről most határoztunk.

a) A dohányzókat büntető szankciók három fokozata ne jelenjen meg a pontok között (15 egyetértés 5 ellenében és 5 tartózkodás mellett).

b) A bérletmegvonás mínuszponttal járjon (22 nem, 1 igen, 2 tartózkodás).

Ezek alapján a Soroló szempontjai nem változnak.

Viszont új aspektust szeretnének érvényesíteni többen az IT-tagok közül a Sorolóban: a népszerűség kategóriáját. Így a végső szavazáskor – két körben – három lehetőség közül választhattunk:

a)      Az Év diákja a Soroló értékrendje alapján kerül ki, ám az Évfolyam diákjait az IT választja – ahogy a korábbi években tette. (6 igen)

b)      Egy bizottság kidolgozza azokat a részleteket, amelyek alapján az iskolapolgárok szavazatai is beszámítanak a Soroló pontjaiba (kiegészítik azokat), így befolyásolva az Évfolyam diákja címek elnyerését (17 igen).

c)      A Soroló értékrendjét változatlanul elfogadja (8 igen).

 

A többség a b) változatot támogatta. A döntés értelmében fel kell állnia egy legalább ötfős (két diákból, két szülőből és egy tanárból álló) testületnek, amelynek tagjai előterjesztést készítenek arról, kik hogyan érvényesíthessék véleményüket az Évfolyamok diákjának kiválasztásában, azaz a közvélemény-kutatásuk eredménye milyen arányban váltódjék át Soroló-pontokká.

 

3. Ibolya megköszönte Bartokné Krisztának, Dede Katának, Farkas Évának, Halmos Julinak és Philipp Tibornak a szülő-szülő megbeszéléseken nyújtott segítséget. Utána átadta nekik a szót, hogy foglalják össze benyomásaikat.

A Nyílt napon (november 20.) és a nyílt órák idején (december 1., 2.) rendelkezésre álló szülők beszámoltak élményeikről: jó szolgáltatásnak tartják, hogy tapasztalt szülők informálják a tudakozódó szülőket, de a megélt alkalmakkor elég gyér volt az érdeklődés. Talán ha előre tudható a honlapról, reklámokból ez a lehetőség, akkor többen számolnak és élnek vele.

Újabb tippek hangzottak el, hogyan lehetne az iskolát még ismertebbé tenni:

  • Az itt tanulók is álljanak a kíváncsiskodó diákok rendelkezésére, ne csak a szülők és a tanárok.
  • A politechnikus diákok személyesen juttathatnák el az Ilyenek vagyunk szórólapot régi iskolájukba.
  • A Facebook „suttogó propaganda” lehetőségét érdemes kihasználni.
  • A nyílt nap alkalmával körsétát lehetne tartani az épületben állomásonként más-más tanár és/vagy diák idegenvezetővel.

 

4. A novemberi ülésen felmerült – honlappal kapcsolatos – ötletek realitásának Ibolya járt utána:

a) A honlap átalakítása aszerint, hogy idegenek vagy iskolapolgárok látogatják, elérhetetlen terheket jelent jelen körülmények között a honlapszerkesztőknek.

b) A filmes iskola-bemutatók (részben) központi helyre kerültek a honlapon.

c) A Büszkeségeink rovat a beköszönő oldalról fog nyílni, a jobb oldali függőleges fülek egyikét fogja megkapni. Viszont közös érdekünk és feladatunk a híres politechnikusok sorsának felkutatása, dokumentálása.

d) A honlap optimalizálásával kapcsolatban kiderült, hogy a kereső rangsorában előkelő helyet foglal el a Politechnikum, viszont az iskolához köthető hívószavak (pl. gyermekkövetés, személyközpontúság stb.) alig-alig fordulnak elő a honlap oldalain, így ezek keresésekor a Politechnikum nem jelenik meg találatként. Épp ezért a jelenlévők összeírták a Politechnikumot meghatározó hívószavakat, amelyeket a közeljövőben a honlapszerkesztők és cikkírók beépítenek az interneten olvasható szövegekbe.

 

5. A spanyol nyelv oktatásának politechnikumi múltjáról Lulu tájékoztatta a jelenlévőket. A részletes történetiség és tapasztalatismertetés meggyőzte a hallgatóságot, hogy ne szorgalmazza ezt a felvetést. Ugyanakkor az idegen nyelvek tanításának kérdéskörére egy későbbi IT-ülésen vissza kell térni.

 

6. A KRESZ-oktatás beépítése a középiskolai tanulmányokba figyelemre méltó gondolat, ám helyét a jelenlegi órafelosztásban még nem látjuk. A nyelvi év programjába lehetne beépíteni a diákokat sújtó jelentős többletterhek nélkül, ám a jogosítvány megszerezhetőségéig elévülne az abszolvált KRESZ-vizsga, tehát nincs értelme a tizenöt éveseket terhelni vele.
Hosszú távon mindenképpen érdemes megoldani ezt a kérdést.

 

A vacsorát az AIRPO Rt. diákvállalkozás készítette a kimerült és megéhezett IT-tagoknak. Köszönjük a finom harapnivalókat, a változatos kínálatot, a szép terítéket.

 

Legközelebb 2011. január 18-án fél ötkor találkozunk a könyvtárban. Akkor többek között a késésekről lesz szó, amelyek visszaszorításához várjuk a javaslatokat.

 

BÚÉK!

 

2010. december 8.

Jakab Judit, jegyző

Tájékoztatjuk, hogy a megfelelő működés érdekében a honlap sütiket használ. A sütik útján végzett adatkezelésről bővebben itt tájékozódhat: Adatkezelési Szabályzat

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás