Poli

English for Educators – language training for teachers of all subjects – Székely Réka

Képző intézmény: interEducation

Helyszín: Exeter, Egyesült Királyság

Időpont: 2019. július 07 – 20.

A kéthetes dél-nyugat angliai kurzus célja elsősorban a nyelvtanulás volt, de mivel ez egy kizárólag tanároknak meghirdetett képzés volt, megismerkedtünk az egyes országok oktatási rendszerével is.

A képzés első hetében tízen voltunk. Öt kolléga érkezett Lengyelországból, egy-egy kolléga Németországból, Spanyolországból, Martinique-ról, ketten pedig Magyarországról. A második hétre a lengyel kollégákon kívül csak a martinique-i kolléganő és én maradtunk. Mivel ilyen kevés résztvevő volt, nagyon barátságos volt a hangulat, jól összebarátkoztunk a résztvevőkkel. Mindannyian családoknál voltunk elszállásolva, akik az étkezést is biztosították nekünk. A nyelvtanulás szempontjából ez nagyon hasznos volt, mivel így rá voltunk kényszerítve, hogy reggeltől estig angolul kommunikáljunk. Én egy egyedül élő angol hölgynél laktam, aki nagyon kedves és türelmes volt hozzám, és finom vegetáriánus ételeket főzött nekem.

A képzést egy elegáns szálloda konferenciatermében szervezték. Reggel 9-től délután 4-5-ig tartott a foglalkozások, több érdekes programmal fűszerezve. Voltunk vezetett városnézésen Exeterben, meglátogattuk az Albert Memorial Múzeumot, részt vettünk egy gyermekkórus hangversenyén az exeteri katedrálisban, és kirándultunk Topsham-be. Az 1. és a 2. héten más-más nyelvtanár tanított minket, így többféle módszerrel ismerkedhettünk meg.

Különböző aspektusból bemutatták az Egyesült Királyság oktatási rendszerét, majd érdekes beszélgetéseket folytattunk a kollégákkal az egyes országok oktatási rendszereinek eltéréseiről és az oktatással kapcsolatos problémákról. Arra a következtetésre jutottunk, hogy a problémák nagyon hasonlóak az egyes országokban. A második héten lehetőségünk volt iskolalátogatáson is részt venni egy kis barátságos vidéki általános iskolában. Bár a tanév utolsó tanítási napján voltunk ott, így nem egy átlagos napot láttunk, de megéreztünk valamit az iskola hangulatából, légköréből.

Szombaton szervezett buszos kiránduláson vettünk részt. Megnéztük a Dartmoor Nemzeti Parkot, Totnest és Dartmouth-t, ízelítőt kaptunk a dél-nyugat angliai vidékből és a kisvárosokból. Két nap pedig, önállóan kirándultunk a többi résztvevővel a tengerparton, megnéztük Torquay-t és Sidmouth-t. Ezeket a kirándulásokat nagyon élveztem, mert igazi barátság alakult ki köztünk a többi tanár kollégával, nagyon jól éreztük magunkat együtt. Köztük feloldódtam és bátrabban beszéltem angolul, ami számomra nagyon pozitív élmény volt.

Nagyon féltem az elutazás előtt az angliai nyelvtanfolyamtól, mert korábban nem utaztam egyedül és féltem, hogy nem tudok megfelelően kommunikálni angolul. De jól éreztem magam és nagyon hasznos is volt, sokat fejlődött az angol kommunikációm.

Tájékoztatjuk, hogy a megfelelő működés érdekében a honlap sütiket használ. A sütik útján végzett adatkezelésről bővebben itt tájékozódhat: Adatkezelési Szabályzat

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.