Élettelen környezeti tényezők vizsgálata
A talaj fő alkotóelemeit kémiai tesztekkel mutatták ki, következtetéseket vontak le a talaj összetételére, vízáteresztő képességére a csoportfoglalkozásokon. A talaj nitrát tartalmát, kémhatását és vezetőképességét is mérték.
A mikroklíma vizsgálat során az erdőben és a réten mértük a levegő és a talaj hőmérsékletét, a légnyomást és a szélsebességet, valamint a relatív páratartalmat és a megvilágítást. Összehasonlítottuk a csoportok méréseit, és következtetéseket vontunk le a légkör és a talaj felmelegedéséről, az időjárás alakulásáról, az élőhelyek abiotikus viszonyairól.
Az erdei iskolában minden csoport bejárta a települést, fotókat, rajzokat készítettek a legjellemzőbb építészeti elemekről, feltérképezték a közműellátást és egyéb jellemző elemeket. Interjúkat készítettek a gazdálkodással, a víz és csatornaellátással, illetve az energiaellátás módjaival és költségeivel kapcsolatban. Megismerkedtek a falu kulturális hagyományaival is.
A természeti környezet és a jó levegő által kínált lehetőségeket kihasználó sportfoglalkozásokon a különféle mozgástípusok, sportmozgások és a játékosság elemei is megjelentek.