School Development and Quality Evaluation & Enhancement – Csürke Ibolya
A képzés célja: Igazgató-helyettesként nagyon érdekelt az új skót oktatási rendszer (Curriculum for Excellence), mely a 2010 – 2011-es tanévben került bevezetésre a skót iskolákban. Azt vártam, hogy megismerjem az új oktatásszervezési megoldásokat, a digitális stratégiájukat, az ott tanított speciális tantárgyakat és azok lehetséges adaptációját.
A képzésen megismertem a skót oktatási rendszert és gyakorlati tapasztalatait, az ország történelmi és kulturális hagyományait. ba is bevezettek minket.
Az iskolalátogatások során lehetőségünk volt órákat látogatni, beszélgettünk diákokkal, tanárokkal, iskolavezetőkkel. Megismerhettük a helyi iskolavezetés feladatait, döntési jogkörét, a helyi tantervet, értékelést és az országos vizsgákat, a sajátos nevelési igényű diákok inklúzióját, a pályakezdő tanárok mentorálását.
Találkozhattunk az oktatási rendszer vezetőivel is, így első kézből ismerhettük meg mindkét fél véleményét, és mind a tanárok, mind a vezetők őszintén beszéltek a sikerek mellett a kudarcokról is.
A képzés minden résztvevője bemutatta országa oktatási rendszerét, így a skót mellett más rendszerek sajátosságaival is megismerkedhettünk.
Két megismert módszert tudunk bevezetni a Politechnikumban:
- a pályakezdő tanárok mentorálását, melynek iskolai rendszerét elkezdtük kidolgozni;
- „Leadership Course” – egy olyan speciális tantárgy, amit Dunfermline egyik középiskolájában dolgoztak ki, megkaptuk a tantárgy teljes dokumentációját, részletes óraleírásokkal, gyakorlatokkal.
Képző intézmény: InterEducation
Helyszín: Dunfermline, Egyesült Királyság
Időpont: 2018. 02. 04-11.